AJOFM Brașov aduce în atenția absolvenților din promoția 2025 necesitatea înregistrării în evidențele agenției pentru a beneficia de servicii de informare și consiliere profesională. Aceștia sunt invitați să se înscrie la agenția locală sau la punctele de lucru din zona unde își au domiciliul.
Înregistrarea ca persoană în căutarea unui loc de muncă necesită următoarele documente:
- actul de identitate;
- diploma de absolvire sau adeverința care confirmă data absolvirii;
- Curriculum Vitae.
Conform legislației în vigoare, absolvent înseamnă persoana care a obținut o diplomă sau certificat de studii de la o instituție de învățământ, fie că este gimnazial, liceal, profesional sau superior, recunoscută conform legii.
Legea nr. 76/2002 stipulează că absolvenții cu vârsta de minim 16 ani, care se înregistrează la agențiile pentru ocuparea forței de muncă în termen de 60 de zile de la absolvire și se angajează cu normă întreagă pentru o perioadă mai mare de 12 luni, pot beneficia de o primă de inserție. Aceasta este echivalentă cu de 3 ori valoarea indicatorului social de referință (ISR), care este în prezent de 660 lei.