A13 Brașov-Bacău: schimbări semnificative în traseu, tuneluri și ecoducte

A13 Brașov-Bacău: schimbări semnificative în traseu, tuneluri și ecoducte

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a prezentat recent varianta actualizată a traseului Autostrăzii A13 Brașov-Bacău, în cadrul unei întâlniri cu autoritățile locale din județele Brașov și Covasna. Reprezentanții consiliilor județene și primarii din localitățile afectate au fost informați despre modificările ce includ devieri de traseu și construcții noi.

Conform CNIR, traseul a fost deviat cu aproximativ 10 kilometri pentru a evita poligonul de teste de la Hărman, o investiție a Carfil – ROMARM. În zonele montane din județele Covasna și Bacău, se propune construirea de tuneluri cu o lungime totală de aproximativ 12 kilometri dintr-un total de 17 kilometri prevăzuți.

Un element notabil al proiectului este un tunel de peste 500 de metri destinat subtraversării zonei protejate Dealul Lempeș, aflat în județul Brașov.

Discuțiile au vizat, de asemenea, măsuri pentru protecția comunităților locale, inclusiv instalarea de panouri fonice, reducerea impactului asupra terenurilor agricole și amplasarea nodurilor rutiere pentru a facilita accesul la autostradă. De asemenea, ca răspuns la solicitările asociațiilor de vânătoare și pescuit sportiv, se vor construi ecoducte pentru a permite trecerea animalelor sălbatice.

Informatii preluate si adaptate din: MyTEX
Etichete: A13 autostradă Brașov-Bacău dezvoltare regională ecoducte infrastructură tuneluri
Autor: Radulescu Mihai