Ședința consiliului local s-a desfășurat în format electronic, cu prezența unor aleși în sală, iar doi consilieri, Mirabela Dumitriu și Eduard Telișcă, au fost învoiți.
În cadrul întâlnirii, consilierii au aprobat documentația tehnico-economică, inclusiv faza Studiului de Fezabilitate și indicatorii tehnico-economici pentru investiția denumită: „Crearea unui nou coridor de mobilitate urbană și îmbunătățirea transportului public în Municipiul Botoșani”.
Ce prevede proiectul mai exact?
Proiectul vizează reabilitarea și modernizarea unui tronson cuprins între str. Ion Pillat și str. Gării, pe principala arteră de comunicare a municipiului Botoșani, Calea Națională, pe o lungime de aproximativ 2,69 km, cu trei benzi pe sens.
Un aspect foarte așteptat de șoferii botoșăneni este dezafectarea căii de rulare a tramvaiului. Astfel, pe tronsonul carosabil existent se va elimina calea de rulare a tramvaiului, iar stratul de fundație va fi refăcut. Este important de menționat că șinele de tramvai vor fi scoase doar de pe porțiunea prevăzută în proiect.
Pe restul zonei carosabile se vor efectua lucrări de frezare a stratului de uzură existent. În zonele cu degradări mai accentuate, cum ar fi faianțările în proporție de 75% sau burdușirile, se vor realiza lucrări de reparații la straturile de fundație sau la stratul suport, în funcție de necesități. De asemenea, va fi înlocuită bordura de delimitare a zonei carosabile.
După finalizarea lucrărilor menționate, va fi turnat un nou covor asfaltic, iar marcajele și indicatoarele rutiere corespunzătoare vor fi montate. Fiecare sens de deplasare va beneficia de o bandă specială destinată exclusiv transportului public de călători.
Pe tronsonul dintre str. Ștefan cel Mare și str. Gării, trotuarele existente vor fi reconfigurate pentru amenajarea pistei pentru biciclete, iar pavelele degradate vor fi înlocuite cu altele noi, inclusiv bordurile de delimitare.
Zonele de spațiu verde vor fi reconfigurate unde este cazul, iar instalații de udare vor fi montate.
Infrastructura pentru pista de biciclete va fi obligatorie pentru toate categoriile de bicicliști și biciclete.
În zona intersecției dintre Calea Națională și str. Uzinei și str. Sucevei, se va amenaja un pasaj subteran pentru fluidizarea traficului auto, având câte două benzi pe sens, dintre care una va fi rezervată transportului public. Pasajul va beneficia de un sistem de iluminat corespunzător, cu corpuri de iluminat LED și un sistem de supraveghere video integrat.
Realizarea pasajului va necesita relocarea rețelelor de apă-canalizare, gaze naturale, energie termică și electrică.
Pe tronsonul dintre str. Ștefan cel Mare și str. Gării se va amenaja o infrastructură subterană pentru dezvoltarea viitoare a rețelelor de telecomunicații și energie electrică.
Durata estimată pentru realizarea investiției este de 30 de luni, din care 18 luni reprezintă perioada de execuție a lucrărilor, iar 12 luni sunt alocate pentru achiziția și elaborarea proiectului tehnic, obținerea autorizației de construire, precum și achiziția lucrărilor.
Valoarea totală a proiectului se ridică la 158.341.836,16 lei, sumă care include TVA-ul.
Proiectul a fost aprobat cu 21 de voturi pentru.