Compania Națională de Căi Ferate CFR se află în fața unor probleme financiare semnificative, avertizând că ar putea suspenda anumite trenuri din cauza lipsei fondurilor necesare pentru acoperirea cheltuielilor curente. Conducerea CFR a comunicat că banii alocați de stat sunt insuficienți pentru a menține activitatea pe calea ferată.
Autoritățile promit că vor găsi soluții pentru a evita o criză în transportul feroviar. Bugetul CFR Călători este cu 20% mai mic decât anul trecut, ceea ce complică gestionarea cheltuielilor, inclusiv plata salariilor angajaților, a motorinei și a energiei electrice.
Mihai Barbu, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară, a declarat că, în prezent, bugetul nu permite alocări suplimentare, iar CFR Călători are nevoie lunar de 365 de milioane de lei pentru funcționare. Problema devine acută în condițiile în care peste 60% din rețeaua feroviară din România nu este electrificată, ceea ce înseamnă că trenurile diesel ar putea fi afectate de lipsa fondurilor pentru motorină.
Cu toate acestea, conducerea CFR a emis recent un comunicat optimist, asigurând că activitatea companiei nu va fi oprită și că falimentul nu este o opțiune. Întrebările cu privire la modul în care este gestionat bugetul rămân relevante, mai ales după ce CFR Călători a anunțat anterior că va renunța la 240 de trenuri neprofitabile.
În plus, problemele de operare persistă, iar călătorii se confruntă cu întârzieri semnificative. De exemplu, două trenuri care veneau în București au avut întârzieri de până la 85 de minute. Călătorii sugerează îmbunătățiri în sistemul de vânzare a biletelor pentru a reduce timpii de așteptare.
Deși CFR beneficiază de fonduri europene pentru modernizarea locomotivei, întârzierile în livrarea trenurilor noi continuă să afecteze serviciile feroviare.