Elevii Colegiului „Andrei Mureșanu” din Bistrița au participat la un proiect inovator intitulat Mobile Stories, care le permite să exploreze teme relevante pentru tineri.
Printre subiectele abordate se numără preferințele lor în materie de cafenele, impactul rețelelor sociale precum TikTok asupra liceenilor, dar și interesul pentru sport. Aceste articole, scrise de elevii din clasele X A și XI F, sunt disponibile pe platforma Mobile Stories.
Coordonați de profesoara Venera Roth-Gross, elevii au realizat un total de 25 de articole, 13 în limba română și 12 în limba engleză, acoperind o diversitate de subiecte care reflectă realitatea adolescentină din oraș.
Proiectul a beneficiat de sprijinul Centrului pentru Jurnalism Independent și a fost realizat cu ajutorul Google.org, care a furnizat resurse necesare pentru dezvoltarea abilităților de alfabetizare media.
Venera Roth-Gross, profesor de Engleză și Educație Media, a subliniat importanța educației media în curriculumul școlar românesc, menționând că aceasta ar trebui să înceapă încă din clasele primare.
Printre articolele scrise de elevi se numără teme precum „Eroi de zi cu zi: În culisele meseriei de pompier” și „De la curiozitate la coșmar: Povestea unui dependent”. Aceste lucrări nu doar că dezvăluie preocupările tinerilor, ci și talentul și creativitatea lor în scris.
Participarea la acest proiect a fost descrisă de profesoară ca fiind o provocare interesantă, atât pentru ea, cât și pentru elevi, subliniind impactul pozitiv asupra dezvoltării lor personale și profesionale.
Mobile Stories se dovedește a fi un instrument valoros pentru tineri, ajutându-i să devină mai conștienți de mediile digitale și să își exprime opiniile într-un mod creativ.