Un număr tot mai mare de fraude online afectează cetățenii din Bistrița, cu peste 120 de persoane devenind victime în primele șase luni ale anului 2025. Infractorii folosesc metode variate, de la oferte tentante pentru produse, la apeluri telefonice care solicită informații bancare.
Una dintre victime, Eliza B., a relatat că a primit apeluri de la numere diferite, pretinzând că a efectuat o tranzacție neautorizată pe Amazon. Aceasta a fost contactată de un „operator” care i-a cerut detalii personale, iar după ce a realizat că este o tentativă de înșelăciune, a închis apelul.
O altă bistrițeancă a descris cum a fost contactată de pe multiple numere, fiind anunțată că a obținut un credit. Aceasta a menționat că a sunat înapoi la unul dintre numerele respective și a descoperit că persoana care a răspuns nu avea legătură cu apelurile primite.
Reprezentanții Inspectoratului Județean de Poliție Bistrița – Năsăud au confirmat că, în acest interval, au fost documentate 123 de infracțiuni de înșelăciune prin comunicare online. Paul Rodilă, purtătorul de cuvânt al IPJ BN, a subliniat importanța activităților preventive desfășurate, care au inclus 120 de activități de informare asupra prevenirii criminalității informatice.
Printre recomandările autorităților se numără evitarea plăților cu cardul pentru oferte suspecte, ignorarea apelurilor telefonice necerute legate de tranzacții și verificarea atentă a link-urilor primite prin diverse canale de comunicare. De asemenea, este crucială folosirea autentificării în doi pași și actualizarea regulată a software-ului dispozitivelor utilizate.