Îngrijorările privind comasarea liceelor vocaționale din Bistrița sunt infirmate de ISJ

Îngrijorările privind comasarea liceelor vocaționale din Bistrița sunt infirmate de ISJ

Reorganizarea rețelei școlare pentru anul școlar 2025 – 2026, ca răspuns la criza fiscal-bugetară, afectează și Bistrița. Majoritatea grădinițelor din oraș au fost comasate, iar discuțiile recente s-au concentrat pe fuzionarea Liceului de Muzică „Tudor Jarda” și Liceului de Arte „Corneliu Baba”.

În 2019, au existat propuneri similare, iar Inspectoratul Școlar, condus atunci de prof. Camelia Tabără, analiza posibilitatea fuzionării Liceului de Arte cu Școala Gimnazială „Lucian Blaga”. Aceasta idee a fost reluată în contextul actual al economiilor impuse de Guvernul Bolojan, însă inspectorul școlar general, prof. Vasile Șteopoaie, a confirmat că nu se ia în considerare comasarea celor două licee vocaționale.

„Conform legii 198/2023, liceele vocaționale pot funcționa și cu un număr mai mic de 500 de elevi. Nu am avut discuții despre comasarea acestora”, a declarat Șteopoaie. El a adăugat că, în prezent, lucrurile vor continua să funcționeze ca înainte și că nu există planuri de fuzionare.

Rețeaua școlară este stabilită de Consiliul Local și Primăria Bistrița, iar Inspectoratul nu are intenția de a modifica această structură. Comasările avizate recent de ISJ BN includ opt grădinițe, iar singura grădiniță care își va păstra statutul independent este „Căsuța cu Povești”, care a avut 395 de preșcolari anul trecut.

Alte grădinițe, cum ar fi Grădinița nr. 12, se vor comasa cu Grădinița Rază de Soare, iar Grădinița nr. 13 cu Grădinița nr. 3. Această reorganizare vizează eficientizarea resurselor umane, cum ar fi posturile de contabilitate.

În ceea ce privește anul școlar care începe pe 8 septembrie, nu sunt anunțate alte modificări semnificative. Evaluarea Națională și Bacalaureatul rămân neschimbate, cu un calendar al examenelor în dezbatere publică, dar fără probe în timpul anului școlar.

Etichete: Bistrița comasare educație grădinițe ISJ BN licee vocaționale reorganizare
Autor: Radulescu Mihai