Cea de-a patra ediție a unui eveniment internațional dedicat predării științelor, tehnologiei, ingineriei, artei și matematicii va avea loc între 12 și 13 septembrie. Tema centrală a conferinței va include utilizarea Inteligenței Artificiale în educație.
Motivația tânărului din Oradea, Patrick Joshua Biro, de a participa la acest summit provine din observațiile sale legate de percepția negativă pe care mulți elevi o au asupra fizicii. El a observat că, în loc să descopere frumusețea științei, mulți elevi ajung să creadă că nu sunt capabili în acest domeniu, ceea ce duce la anxietate și abandonarea ideii de a urma o carieră în științe.
Joshua a subliniat eforturile profesorilor care, în ciuda resurselor limitate, încearcă să transforme învățarea într-o experiență captivantă, dar și riscurile la care se expun din cauza lipsei de sprijin adecvat.
„Am simțit că nu pot rămâne un simplu observator”, a declarat el, subliniind importanța vocii tinerilor din România în discuțiile internaționale despre educație. El își propune să aducă în atenție provocările sistemului educațional românesc și să învețe din bunele practici ale altora.
Prezentarea sa, intitulată „Dilemele dezintegrării: ce sensuri putem aduce fizicii nucleare și medicale la liceu?”, va explora modalități interactive de a aborda conceptele de fizică atomică și medicală, adesea percepute ca fiind abstracte și înfricoșătoare. Joshua vrea să schimbe această viziune, demonstrând că frica poate fi înlocuită de cunoaștere.
El încurajează dezvoltarea gândirii critice și a capacității de a evalua riscurile, subliniind că știința nu este doar o disciplină, ci un instrument esențial pentru înțelegerea lumii. Joshua speră că participarea sa va inspira și alți tineri să se implice în inițiative similare.