Consiliul Județean Bihor, în colaborare cu primăriile Oradea, Oșorhei și Paleu, a decis să renunțe la firma responsabilă de realizarea studiului de fezabilitate pentru Inelul Metropolitan de Nord, proiect ce a generat controverse și nemulțumiri în rândul locuitorilor din zona Podgoria.
Decizia a fost luată după ce, deși firma a prezentat trei variante de traseu, contractul a fost reziliat deoarece studiul nu a fost finalizat. CJ Bihor a menționat că nu a efectuat nicio plată firmei respective, iar documentația va fi realizată acum de o altă societate, în urma unui parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care va suporta și costurile.
Pe 27 mai 2023, o delegație a Asociației pentru Apărarea Dreptului de Proprietate Privată a avut o întâlnire cu președintele CJ Bihor, Mircea Mălan, pentru a discuta despre măsurile de protecție pentru locuitorii din Podgoria. Aceștia au protestat anul trecut împotriva planului de construcție, susținând că viitoarea șosea va afecta casele lor.
Asociația a emis un comunicat după întâlnire, menționând că noul studiu de fezabilitate va încadra drumul ca fiind național, dar că CJ Bihor a asigurat că traseele nu vor porni din municipiul Oradea și că se vor face eforturi pentru a evita zonele locuite.
Reprezentanții asociației au ridicat întrebări legate de motivele renunțării la documentația anterioară, precum și de costurile realizării noului studiu, care sunt semnificativ mai mari decât cele inițiale. În prezent, CJ Bihor lucrează la un nou parteneriat cu CNAIR, pentru a finaliza studiul de fezabilitate.
Administrația județeană a subliniat că, înainte de demararea studiului, va realiza o analiză detaliată a variantelor de traseu, pentru a respecta toate reglementările legale și pentru a minimiza impactul asupra comunității.