Pe drumul de legătură DX16, asfaltul a început să se degradeze, necesitând intervenții de reparație în mai multe zone, în special pe prima bandă. Aceste lucrări vin la câteva luni după inaugurarea oficială a drumului.
În luna iulie, la doar patru luni de la deschiderea sa, au fost efectuate reparații la stratul de uzură. Acestea au fost acoperite de constructor, deoarece drumul beneficiază de o garanție de cinci ani.
Actualele lucrări afectează din nou traficul, șoferii fiind nevoiți să circule pe o singură bandă în zonele unde se desfășoară reparațiile, ceea ce îngreunează circulația rutieră.
Drumul DX16 se desfășoară pe o lungime de 19 kilometri, având patru benzi, câte două pe fiecare sens. Acesta începe cu un pasaj peste calea ferată din apropierea unui sens giratoriu pe Calea Sântandrei, continuând cu un nou pod peste Crișul Repede și intersectând șoseaua Borșului în zona Sântion, înainte de a se racorda la autostrada A3, la aproximativ 2 km de graniță.
Contractul pentru construirea acestui drum a fost atribuit firmei Strabag, lucrările începând în aprilie 2022, cu un buget de 130 milioane de euro.