Sâmbătă, parcarea Oradea Arena a fost locul unde peste 100 de șoferi Bolt s-au adunat pentru a protesta împotriva condițiilor de muncă tot mai dificile. Aceștia au ridicat probleme legate de comisioanele ridicate, tarifele mici și lipsa comunicării eficiente cu platforma.
Protestul a început în jurul orei 13:00 și a crescut rapid în număr, ajungând la peste 100 de participanți. Unii șoferi au apelat la colegii lor prin aplicație, solicitând curse ca și clienți pentru a-i motiva să se alăture acțiunii. Un protestatar a glumit spunând că a plătit cursa pentru a-i aduce pe colegi la protest.
Majoritatea șoferilor sunt înregistrați ca persoane fizice autorizate sau prin microîntreprinderi. Printre ei se numără și Ioana, o tânără antreprenoare care a extins afacerea sa la 10 mașini. Ea a declarat că, deși plătește impozite și taxe la zi, riscă să își închidă afacerea din cauza profitabilității scăzute.
Un aspect esențial al nemulțumirilor este comisionul de 25% perceput de platformă, considerat exagerat de șoferi în comparație cu 10% anul trecut. De asemenea, modul de calcul al distanței de preluare a clienților a generat frustrare, deoarece acesta nu reflectă traseul real, ducând la curse mai lungi.
Șoferii susțin că taxele către stat au crescut recent, afectând veniturile. De asemenea, tariful minim de 13 lei pe cursă este insuficient pentru a acoperi costurile de bază, mai ales în contextul în care clienții beneficiază de promoții ce reduc semnificativ prețul plătit efectiv.
Protestatarii solicită îmbunătățirea calității serviciului, inclusiv scăderea vârstei maxime a vehiculelor acceptate pentru a crește standardele. „Fără șoferi, platforma nu poate funcționa”, a subliniat un participant la protest.
În timp ce claxonau în parcarea Oradea Arena, aplicația Bolt a reacționat la deficitul de mașini prin creșterea tarifelor, dar chiar și așa, acestea rămâneau mai mici decât cele ale firmelor de taximetrie locale.
Șoferii au formulat o serie de revendicări către conducerea Bolt, cerând reducerea comisionului la 15%, creșterea tarifului minim la 17 lei și ajustarea tarifelor per kilometru. Ei doresc, de asemenea, să existe un dialog real cu reprezentanții platformei pentru a găsi soluții viabile.
Protestul din Oradea este parte a unei serii de acțiuni similare desfășurate în alte orașe din România, iar participanții avertizează că vor continua să protesteze până la obținerea unor răspunsuri concrete.