Inelul Rutier Metropolitan Oradea, complet funcțional pe traseul Nojorid-Oșorhei

Inelul Rutier Metropolitan Oradea, complet funcțional pe traseul Nojorid-Oșorhei

Începând cu sâmbătă, 28 iunie 2025, șoferii vor putea utiliza întreaga lungime de 17 kilometri a Inelului Rutier Metropolitan Oradea, care se extinde între Nojorid și Oșorhei. Aceasta odată cu inaugurarea Lotului 2, ce leagă Băile Felix de Centura Oșorhei, ocolind localitățile Băile 1 Mai și Cheriu.

Potrivit unui comunicat emis de Consiliul Județean Bihor, deschiderea oficială a traficului pe Lotul 2 va avea loc la ora 9:00. Acesta se remarcă printr-un viaduct impresionant de 395 de metri, dotat cu 12 deschideri, construit peste drumul comunal 59, ce duce spre Betfia. Proiectul a fost realizat de compania PORR Construct, cu un cost de aproximativ 81,6 milioane lei, fără TVA.

Primul lot al inelului, ce conectează Nojoridul de Băile Felix, a fost deschis încă din noiembrie 2024 și are o lungime de 9 kilometri. Acesta a fost realizat de o asociere de firme, având un contract de peste 70 de milioane lei, fără TVA.

Inelul Rutier Metropolitan, cu o lungime totală de 17 kilometri, are rolul de a conecta drumuri naționale importante: DN 1 (spre Cluj-Napoca), DN 76 (spre Deva) și DN 79 (spre Arad), facilitând astfel circulația în zona metropolitană a Oradiei, inclusiv în localitățile Oșorhei, Nojorid și Sânmartin.

Conform autorităților, noua arteră va servi drept o „a doua centură a municipiului”, având scopul de a reduce congestia traficului în Oradea și împrejurimi.

Acest proiect reprezintă al șaptelea proiect rutier major finalizat de Consiliul Județean Bihor în ultimii ani, alăturându-se altor centuri precum cele din Sântandrei, Sânmartin, Nojorid, Oșorhei, Aleșd și Beiuș. Proiectul a fost realizat printr-un parteneriat între Consiliul Județean Bihor și diverse primării locale, fiind finanțat prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”.

Informatii preluate si adaptate din: Bihoreanul
Etichete: Bihor Inel Rutier Metropolitan infrastructură Oradea șosea transport viaduct
Autor: Radulescu Mihai