Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a anunțat recent că a fost desemnat constructorul pentru Lotul 3 al Drumului Expres Arad-Oradea. Acesta se va întinde pe o distanță de 47 de kilometri, între municipiul Arad și Chișineu Criș.
Contractul, care este finanțat prin Programul Transport 2021-2027, a fost atribuit companiei turcești NUROL INSAAT VE TICARET A.S., valoarea acestuia fiind de 2,85 miliarde lei (fără TVA). Lucrările vor avea o durată de execuție de 24 de luni de la semnarea contractului, iar pe traseu vor fi construite 29 de structuri, inclusiv un pasaj de 592 de metri peste calea ferată.
Acesta este al doilea constructor desemnat pentru acest lot, primul fiind o asociere de firme din Ucraina și România, care a fost aleasă în decembrie 2024, dar care a fost implicată în litigii legale. Procesul a dus la un blocaj semnificativ în avansarea proiectului, cu contestații adresate Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor și instanțelor.
În luna mai, toate cele trei loturi ale Drumului Expres erau afectate de întârzieri. Lotul 1, între Oradea și Salonta, era cel mai avansat, dar contractul nu putea fi semnat din cauza contestațiilor. Lotul 2, între Salonta și Chișineu Criș, era în evaluare, iar Lotul 3 era, de asemenea, blocat în contestații legale.
În cele din urmă, CNAIR a anunțat că reevaluarea ofertei a condus la desemnarea companiei turcești ca fiind câștigătoare. Totuși, este de așteptat ca o nouă perioadă de contestații să urmeze, ceea ce poate întârzia din nou demararea lucrărilor.
Drumul Expres Arad – Oradea va avea o lungime totală de 120,47 kilometri, structurat în trei loturi: Lotul 1 (Oradea – Salonta) de 33,7 kilometri, Lotul 2 (Salonta – Chișineu Criș) de 39,7 kilometri, și Lotul 3 (Chișineu Criș – Arad) de 47,07 kilometri.