Directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a anunțat recent finalizarea procesului de selecție pentru constructorii care vor lucra la Drumul Expres Oradea – Arad. Această veste vine după ce lotul 2 al proiectului, cu o lungime de 39,7 kilometri, a găsit finalmente un contractor.
Asocierea formată din firme românești și turcești va avea la dispoziție 24 de luni pentru a finaliza lucrările, beneficiază de un buget de 2,76 miliarde lei, exclusiv TVA, și va include construcția a 26 de structuri, inclusiv un pod impresionant de 1.091 metri lungime.
În plus, acest lot va include un drum de legătură cu Ungaria, extinzând infrastructura regională cu un segment de 10 km, care va incorpora punctul de trecere a frontierei.
Contractul ar urma să fie semnat în termen de 10 zile, cu condiția să nu existe contestații în acest sens.
Proiectul, care se desfășoară pe o lungime totală de 120,74 km, a fost revitalizat în 2020, după o perioadă de stagnare de peste un deceniu. Inițiativa a fost susținută de administrațiile locale din Bihor și Arad, care au colaborat pentru actualizarea studiului de fezabilitate și pentru pregătirea documentației necesare.
Proiectul este împărțit în trei loturi, iar lucrările pentru celelalte două loturi au început deja. De exemplu, lotul Oradea – Salonta, în lungime de 33,7 km, este gestionat de o asociere de firme românești și ucrainene, iar lotul Chișineu Criș – Arad, cu o lungime de 47,07 km, a fost atribuit unei companii turcești.