Circulația pe calea ferată dintre Episcopia Bihor și Ungaria a fost reluată

Circulația pe calea ferată dintre Episcopia Bihor și Ungaria a fost reluată

O porțiune de 7 kilometri din calea ferată ce leagă Cluj Napoca de granița cu Ungaria a fost recent refăcută, permițând reluarea circulației trenurilor de marfă. Acest segment face parte dintr-un proiect mai amplu de modernizare și electrificare, evaluat la 2 miliarde de euro, care vizează o lungime totală de 166 de kilometri.

Primul tren de marfă a efectuat o cursă pe noua linie, de la Episcopia Bihor la granița cu Ungaria, deși electrificarea nu a fost încă finalizată. Conform informațiilor de la CFR Infrastructură, această porțiune a fost complet renovată, incluzând refacerea terasamentelor, înlocuirea șinelor și instalarea stâlpilor necesari pentru electrificare. De asemenea, au fost construite două podețe și 13 subtraversări.

La ora 20:20, trenul a circulat pe noua linie, cu o viteză limitată de 50 km/h. Odată cu finalizarea lucrărilor, viteza maximă pentru trenurile de călători va ajunge la 160 km/h, iar pentru cele de marfă la 120 km/h.

Modernizarea întregului traseu de 166,216 km a fost împărțită în patru tronsoane, fiecare având contracte de execuție atribuite unor asocieri internaționale. Termenul de finalizare este stabilit pentru luna august a anului viitor, însă lucrările avansează mai lent decât se anticipa, cu progrese ce variază între 6% și 43% pe diferitele tronsoane.

În prezent, lucrările sunt în desfășurare și includ construcția unei noi gări în Velența și înlocuirea podului peste Crișul Repede. Proiectul continuă să întâmpine întârzieri semnificative, reprezentanții CFR Infrastructură recunoscând că termenele nu vor fi respectate.

Etichete: cale ferată electrificare Episcopia Bihor modernizare Ungaria
Autor: Radulescu Mihai