Începând cu ora 16:00, circulația feroviară a fost reluată pe tronsonul reabilitat dintre Episcopia Bihor și frontieră, marcând o etapă importantă în proiectul de reabilitare și electrificare a liniei ferate care leagă Cluj-Napoca de Oradea și mai departe către Ungaria. Primul tren va efectua curse în această seară.
Lucrările au fost demarate în august 2024, după aprobarea Proiectului Tehnic de Execuție, iar sectorul redeschis, cuprins între km 0+660.74 și km 7+088.32, a fost realizat într-un timp record de două luni, în ciuda dificultăților întâmpinate. Deocamdată, circulația feroviară va avea restricții, cu o viteză maximă de 50 km/h, până la finalizarea întregului lot.
În contrast cu loturile anterioare, unde traficul a fost suspendat complet, Lotul 4 a necesitat lucrări desfășurate simultan cu circulația trenurilor, ceea ce a impus o organizare complexă. Inginerul Domenico Puzzo a explicat că au fost necesare măsuri riguroase de siguranță, inclusiv lucrări nocturne în condiții extreme.
Proiectul a implicat o echipă de peste 400 de muncitori și 300 de echipamente, toate acestea contribuind la reabilitarea terasamentelor, construcția de podețe și modernizarea infrastructurii feroviare. Până la sfârșitul anului 2025, se preconizează că vor fi deschise și alte intervale reabilitate, inclusiv stațiile din Episcopia, Oradea Est și Tileagd.
În urma redeschiderii, autoritățile avertizează participanții la trafic să fie atenți la trecerile la nivel cu calea ferată, în special în zona dintre Episcopia Bihor și frontieră, unde trenurile nu au circulat din martie 2025.
Lucrările sunt parte a unui proiect cu o valoare contractuală de peste 2,4 miliarde lei + TVA, realizate de un consorțiu condus de Webuild SpA și Salcef. Proiectul este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență, având ca scop modernizarea transportului feroviar către Ungaria și Europa Centrală.