Recent, Casa Asigurărilor de Sănătate (CAS) a emis un avertisment cu privire la o serie de înșelăciuni în care persoane neautorizate pretind că reprezintă instituția. Acestea contactează cetățenii prin telefon sau e-mail, solicitându-le Codul Numeric Personal (CNP) și date despre conturile bancare sub pretextul unor presupuse datorii la bugetul asigurărilor de sănătate.
CAS subliniază că nu cere astfel de informații și îndeamnă persoanele afectate să raporteze aceste situații la autorități. Într-un comunicat, CNAS a menționat că au fost raportate apeluri telefonice de la indivizi care se prezintă ca angajați ai instituției, solicitând sume de bani și date personale.
Organizația recomandă cetățenilor să fie foarte prudenți în fața unor cereri de informații sensibile primite prin diverse canale de comunicare. Nici CNAS, nici casele de asigurări județene nu solicită detalii precum conturi bancare, parole sau PIN-uri.
Directorul interimar al CAS Bihor, Ladislau Varga, a declarat că, deocamdată, în județul Bihor nu au fost raportate asemenea incidente, dar că în alte zone au fost deja sesizate autoritățile. El a încurajat cetățenii să verifice orice solicitare neobișnuită direct cu casa de asigurări de sănătate.