Schimbări importante în finanțarea autostrăzilor: A7 trece pe granturi, A8 rămâne fără suport

Schimbări importante în finanțarea autostrăzilor: A7 trece pe granturi, A8 rămâne fără suport

România a decis să reconfigureze finanțarea pentru cinci loturi din Autostrada A7 Moldova, mutându-le de pe împrumuturi pe granturi din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Această schimbare va permite ca lucrările să fie finanțate integral din fonduri nerambursabile.

Informațiile sugerează că loturile vizate sunt cele trei de pe secțiunea Focșani – Bacău și două de pe secțiunea Bacău – Pașcani, toate realizate de companiile lui Dorinel Umbrărescu. Un alt tronson însă va continua să fie finanțat prin împrumuturi, deoarece nu se va putea finaliza până în august 2026, termenul limită stabilit pentru proiectele din PNRR.

O sursă din Ministerul Finanțelor a declarat că s-au purtat discuții cu Comisia Europeană, în cadrul cărora s-a propus relocarea unor proiecte de mare amploare pe granturi. Acest demers a fost susținut de ministrul Proiectelor Europene, care a solicitat oficial această modificare. Totodată, s-a subliniat că un tronson din A7 va rămâne pe împrumuturi, având în vedere termenul de finalizare.

Pe de altă parte, Autostrada A8 nu va beneficia de finanțare din PNRR, conform surselor consultate.

Inițial, România a planificat să includă în PNRR toate cele 13 loturi din Autostrada Moldovei A7, având o lungime totală de 319 kilometri, precum și două loturi din Autostrada Unirii A8, care urmau să fie acoperite prin împrumuturi cu dobânzi reduse.

Etichete: autostrăzi finanțare infrastructură PNRR Umbrărescu
Autor: Radulescu Mihai