Asociația Pro Infrastructură (API) estimează că, în 2025, vor fi finalizați aproximativ 60 de kilometri din Autostrada A7, pe sectorul Focșani-Bacău. Acești kilometri vor permite circulația de la Tișița la Răcăciuni, acoperind o parte din cei 96 de kilometri care leagă cele două orașe. Lucrările sunt realizate de companiile conduse de Dorinel Umbrărescu.
Conform unui scenariu optimist, se speră că se vor putea finaliza încă 15 kilometri între Focșani și Tișița, în condițiile în care echipele de lucru își intensifică eforturile pentru a recupera întârzierile, în special la construcția a trei poduri și viaducte semnificative. Totuși, lotul 3, ce se întinde pe 21,5 kilometri între Răcăciuni și Bacău Sud, nu va fi finalizat în acest an.
Contractele pentru cele trei secțiuni ale autostrăzii Focșani-Bacău au fost semnate pe 15 decembrie 2022, iar cele pentru Bacău-Pașcani pe 15 februarie 2023. Lucrările au început în martie 2023 pentru segmentul Focșani-Domnești și în prima săptămână din mai 2023 pentru celelalte segmente. Fiecare dintre cele șase contracte prevede un termen de execuție de 30 de luni, fără perioada de proiectare.
Termenele estimate pentru finalizare sunt septembrie 2025 pentru primul segment dinspre Focșani și noiembrie 2025 pentru celelalte cinci. În prezent, progresele fizice sunt de aproximativ 55% pentru Focșani-Răcăciuni, 35% pentru Răcăciuni-Bacău, și o medie de 33% pentru Bacău-Pașcani.
Umbrărescu are de finalizat un total de 174 de kilometri ai Autostrăzii A7, ce leagă Focșani de Pașcani. API subliniază că, pe măsură ce se finalizează lucrările, UMB se va putea concentra pe restul de aproximativ 115 kilometri, cu scopul de a inaugura întregul tronson până în august 2026, conform termenului stabilit în PNRR.
În ceea ce privește infrastructura, API a menționat că echipele de muncitori sunt bine dotate cu utilaje moderne și că, la finalul anului 2025, se așteaptă ca lucrările de terasamente și asfalt să fie avansate. Totuși, construcția structurilor, precum podurile și viaductele, rămâne o provocare majoră, dat fiind numărul mare de astfel de lucrări necesare.
Autostrada A7 Ploiești-Pașcani, finanțată prin PNRR, este împărțită în 13 loturi. Primul lot, între Dumbrava și Mizil, a fost deja deschis circulației, urmat de alte loturi care sunt prevăzute pentru finalizare în curând.