Bilanțul lucrărilor de infrastructură în 2025: întârzieri și perspective

Bilanțul lucrărilor de infrastructură în 2025: întârzieri și perspective

Asociația Pro Infrastructură (API) a realizat o evaluare a lucrărilor rutiere la mijlocul anului 2025, evidențiind întârzierile semnificative în deschiderea segmentelor de autostradă. API a subliniat că estimările inițiale s-au dovedit a fi mult prea optimiste, fără nicio deschidere de autostradă conform planificării din ianuarie.

Printre lucrările discutate se numără Autostrada Moldovei A7. Lotul 1 Buzău-Focșani a fost inaugurat pe 11 iulie, deși deschiderea era așteptată în prima parte a anului. Segmentul A7 Mizil-Buzău Vest a fost finalizat, însă deschiderea este întârziată din cauza problemelor tehnice.

Drumul expres DEx12 Albota-Pitești a fost dat în folosință cu o întârziere de câteva zile, iar jumătatea de nord a A1 Pitești-Curtea de Argeș a fost deschisă pe 11 iunie. Autostrada de centură A0 Sud a fost inaugurată la sfârșitul lunii iunie.

În total, în 2025, au fost date în trafic doar 55 de kilometri de autostradă și drum expres. API estimează că sectorul A7 de lângă Buzău va fi finalizat în toamnă, dar există întârzieri semnificative în privința altor proiecte, cum ar fi A7 Centura Adjud.

În ciuda optimismului inițial, API a observat că UMB nu a livrat progrese notabile pe A7 și că DEx6 Brăila-Galați se confruntă cu întârzieri majore. Scenariile optimiste prevăd finalizarea a aproximativ 119 kilometri de autostradă până la sfârșitul anului, dar realitatea sugerează că va fi dificil de atins acest obiectiv.

Până la finalul anului 2024, rețeaua de autostrăzi și drumuri expres din România a atins 1269,87 km, iar estimările pentru 2025 sugerează o apropiere de borna de 1500 km, deși scenariile cele mai optimiste nu depășesc 1450 km.

Etichete: autostrăzi infrastructură întârzieri Pro Infrastructură România
Autor: Radulescu Mihai