Recent, autoritățile române au emis autorizația de construire pentru Tunelul Robești, o parte esențială a secțiunii a doua a Autostrăzii Sibiu – Pitești.
Acest proiect, cofinanțat din fonduri europene, va îmbunătăți conectivitatea regiunilor din România cu Uniunea Europeană.
Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a anunțat pe rețelele sociale că autorizația a fost emisă pentru prima etapă a lucrărilor la tunelul Robești, care va avea o lungime de 900 metri. Constructorul asociat, format din firme turcești, lucrează deja la două viaducte pe acest traseu.
Valoarea totală a contractului pentru secțiunea a doua este de 4,25 miliarde lei, fără TVA, finanțată prin Programul Transport 2021-2027, cu termen de finalizare estimat în decembrie 2028.
Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a confirmat pe rețelele sociale că lucrările au început deja în zona Boița, iar recent au fost autorizate și alte patru viaducte.
Proiectul include realizarea a 31,33 km de autostradă, 49 de poduri și viaducte, precum și 7 tuneluri cu lungimi variate, între 250 și 1.590 metri. Un aspect inovator este construirea unui ecoduct în zona Lazaret, destinat migrației faunei sălbatice, care va traversa râul Olt, calea ferată și Drumul Național 7.
Aceste investiții vor contribui la îmbunătățirea fluxului de trafic și la reducerea timpului de călătorie.
Secțiunea face parte din Programul Investițional 2021-2030, care vizează dezvoltarea infrastructurii de transport din România, aprobat de guvern în perioada 2020-2021. Provocările de construcție în zona montană vor reprezenta un test pentru ingineri, iar succesul acestora ar putea influența viitoarele inițiative de infrastructură.
Acest proiect va reprezenta prima trecere a unei autostrăzi peste Carpați, având potențialul de a transforma peisajul transporturilor din țară.