Ce trebuie să știe contribuabilii despre obligațiile fiscale pentru sedii secundare

ANAF informează contribuabilii despre obligațiile fiscale legate de sedii secundare pentru a evita sancțiunile.

Ce trebuie să știe contribuabilii despre obligațiile fiscale pentru sedii secundare
Foto: Pexels / Jakub Zerdzicki

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) reamintește contribuabililor care dețin sedii secundare sau puncte de lucru despre obligațiile fiscale esențiale care le revin. Aceste obligații se aplică entităților care desfășoară activități la o adresă diferită de sediul social, având cel puțin un angajat care obține venituri din salarii.

Conform ANAF, toate persoanele care intră în categoria subiecților raportului juridic fiscal, inclusiv operatorii economici și instituțiile publice, trebuie să solicite înregistrarea fiscală a sediilor secundare ca plătitori de salarii și venituri asimilate. Această înregistrare se face la organul fiscal competent din zona teritorială unde se află sediul secundar.

Termenele limită pentru înregistrare sunt:

  • 30 de zile de la data înființării pentru noile entități;
  • 30 de zile de la intrarea în vigoare a Legii nr. 245/23.12.2025 pentru entitățile existente.

De asemenea, plătitorii de salarii au responsabilitatea de a organiza evidența contabilă astfel încât să reflecte impozitul corespunzător fiecărei luni, calculat și reținut pentru fiecare entitate în parte. ANAF subliniază câteva aspecte importante:

  • Organul fiscal pentru înregistrarea sediului secundar este cel din raza unde se află sediul;
  • Organul fiscal pentru administrarea impozitului pe salarii este cel unde este înregistrat contribuabilul care a înființat sediul;
  • Declarația pentru impozitul pe veniturile din salarii se depune prin formularul 112, de către contribuabilul care a creat sediul secundar;
  • Impozitul datorat se va vira în contul unic asociat sediului secundar, la Trezoreria corespunzătoare contribuabilului.

Baza legală a acestor reglementări este oferită de:

  • Legea nr. 245/23.12.2025, ce modifică Legea nr. 273/2006;
  • Legea nr. 207/2015, referitoare la Codul de procedură fiscală;
  • Ordinul președintelui ANAF nr. 1.613/28.06.2018, privind metodologia de gestionare a obligațiilor fiscale.

ANAF recomandă contribuabililor cu sedii secundare să verifice statutul fiscal al acestora și să se conformeze termenelor legale, pentru a evita sancțiuni.

Distribuie: Facebook WhatsApp X

Curs valutar

1 CHF5.7280 lei

1 EUR5.3414 lei

1 GBP6.3029 lei

1 USD4.7612 lei

Curs BNR valabil 9 octombrie 2026