Programarea pentru obținerea unei Cărți Electronice de Identitate (CEI) se face exclusiv online, prin portalul Ministerului Afacerilor Interne. Utilizatorii trebuie să acceseze un link dedicat și să selecteze Serviciul Public Comunitar de Evidență a Persoanelor din zona lor de reședință.
Pentru cetățenii români cu vârsta de minimum 14 ani, prima carte electronică este emisă fără costuri, având la bază fondurile din Planul Național de Redresare și Reziliență. De asemenea, părinții sau reprezentanții legali pot solicita acest document și pentru copii cu vârsta sub 14 ani.
Solicitanții trebuie să prezinte toate documentele necesare pentru emiterea actului de identitate, inclusiv dovada plății, dacă este cazul, la eliberarea unei noi CEI sau pentru minorii sub 14 ani. Minorii care se află la 30 de zile înainte de împlinirea vârstei de 14 ani beneficiază de gratuitate.
Taxa pentru eliberarea cărții electronice de identitate este de 67 de lei și poate fi plătită la ghișeele CEC Bank sau prin intermediul stațiilor automate de plată SelfPay.