Profesorii din Arad solicită clarificări ministrului Educației printr-o scrisoare deschisă

Profesorii din Arad solicită clarificări ministrului Educației printr-o scrisoare deschisă

Profesorii arădeni au trimis o scrisoare deschisă ministrului Educației, Daniel David, exprimându-și îngrijorările cu privire la recentele reforme implementate în sistemul de învățământ. Aceștia consideră că măsurile adoptate au fost realizate fără consultarea adecvată a celor implicați în educație.

În document, cadrele didactice subliniază faptul că, cu doar câteva săptămâni înainte de începerea anului școlar, se confruntă cu incertitudini legate de normele didactice, în special în ceea ce privește necesitatea de a crește numărul de ore de predare de la 18 la 20. Profesorii se întreabă ce soluții trebuie să găsească în cazul în care nu există ore disponibile pentru completarea normei.

De asemenea, aceștia ridică întrebări legate de viitorul posturilor, având în vedere schimbările programului școlar prevăzute pentru anul 2026-2027, care ar putea conduce la restrângeri de posturi. Sindicaliștii subliniază că măsurile actuale nu iau în considerare impactul asupra profesorilor și elevilor.

Printre problemele semnalate se află și modul în care vor fi încadrați profesorii care nu reușesc să își completeze norma didactică. Aceștia avertizează că o astfel de situație va conduce la diminuarea salariilor, contrar promisiunilor guvernamentale.

Scrisoarea include, de asemenea, întrebări despre condițiile de muncă ale directorilor de școli, numărul maxim de elevi din clase și modul în care se va asigura sprijinul necesar elevilor cu cerințe educative speciale. Profesorii arădeni își exprimă îngrijorarea că măsurile adoptate vor genera mai multe probleme decât soluții, afectând negativ întregul sistem educațional.

În final, aceștia solicită o abordare mai atentă și mai bine fundamentată a reformelor, care să țină cont de realitățile din teren și să asigure un viitor sustenabil pentru educație.

Etichete: Arad Daniel David educație elevi norme didactice profesori reforme scrisoare deschisă sindicat sistem educațional
Autor: Radulescu Mihai