Întârzieri semnificative pe șantierele feroviare din Arad

Întârzieri semnificative pe șantierele feroviare din Arad
Pexels-Bohdan Kyrychenko

Luna septembrie a fost marcată de progrese minime în lucrările de modernizare a căilor ferate din județul Arad, în ciuda condițiilor meteorologice favorabile. Conform informațiilor prezentate de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, proiectele de reabilitare a infrastructurii feroviare au înregistrat avansuri nesemnificative.

Pentru tronsonul Km 614 (Ghioroc – Bârzava), lung de 42 de kilometri, stadiul lucrărilor a ajuns la 97,17%, cu doar 0,02% mai mult față de luna august. Subtronsonul Bârzava – Ilteu a avut un progres similar, atingând 95,84%, tot cu un avans de 0,02% în aceeași perioadă. Lucrările sunt realizate de asocierea formată din Webuild SpA, FCC Construccion SA, Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA și Thales Systems Romania SRL.

Pe de altă parte, pe șantierul de pe tronsonul Arad – Timișoara – Caransebeș, lucrările pe tronsonul Arad – Ronaț Triaj au avansat cu 0,52%, ajungând la 20,77%. Aceasta este, de asemenea, o valoare modestă, similară cu alte tronsoane de pe Valea Mureșului, realizate de aceeași asociere de constructori.

Analizând datele, se observă o stagnare semnificativă pe cele trei șantiere din județul Arad, cu progrese care ridică semne de întrebare. Comparativ cu luna august, avansurile sunt derizorii, cu doar 0,40% pentru Km 614 – Bârzava, 0,04% pentru Bârzava – Ilteu și 2,09% pentru Arad – Ronaț Triaj. Această situație sugerează că termenul de finalizare pentru ultimele lucrări, stabilit pentru vara anului viitor, ar putea fi greu de respectat, având în vedere întârzierile deja existente, de peste cinci ani, pe sectoarele Km 614 – Bârzava și Bârzava – Ilteu, care ar fi trebuit să fie finalizate în 2020.

Etichete: Arad căile ferate CFR infrastructură întârziere modernizare șantiere
Autor: Alina Neagu