Din cele patru loturi ale căii ferate Arad-Timișoara-Caransebeș, doar unul va continua să beneficieze de finanțare prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Ministrul Fondurilor Europene, Dragoș Pâslaru, a anunțat că celelalte trei loturi nu vor putea fi finalizate până în vara anului următor, motiv pentru care au fost excluse din PNRR.
Cu toate acestea, Pâslaru a precizat că aceste loturi vor primi în continuare finanțare din fonduri europene nerambursabile prin Programul Transport. De asemenea, un alt proiect important pentru arădeni, care prevede construirea unui segment de autostradă între Nădlac și Sibiu, va rămâne eligibil pentru finanțare europeană prin PNRR.
Ministerul Transporturilor a oferit clarificări cu privire la proiectele care vor continua să fie susținute financiar din PNRR, inclusiv Autostrada Moldovei (A7) și tronsoanele aferente, precum și secțiuni din Autostrada Lugoj-Deva (A1). În ceea ce privește infrastructura feroviară, toate cele patru loturi ale tronsonului CF Cluj-Episcopia Bihor rămân în program, la fel ca un lot din tronsonul CF Arad-Timișoara-Caransebeș.
Ministerul a subliniat că nu se vor returna sumele deja cheltuite pentru proiectele excluse parțial sau total din PNRR. România nu va restitui cei 2,3 miliarde de euro investiți în proiectele deja finalizate sau în execuție avansată. Printre acestea se numără Autostrada Buzău-Focșani (A7), finalizată și deschisă circulației, și Lotul 1 al Autostrăzii Ploiești-Buzău (A7), de asemenea finalizat.
Toate aceste proiecte vor continua să fie dezvoltate prin Programul Transport 2021-2027 sau din alte surse europene convenite cu Comisia Europeană.