Cristian Pistol, directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a prezentat recent imagini de pe șantierul lotului 2 al autostrăzii A1, între Margina și Holdea. Conform declarațiilor sale, lucrările au atins un stadiu fizic de 25%.
Asocierea de constructori formată din UMB Spedition și Euro-Asfalt DOO dispune de o echipă de 800 de muncitori și 200 de utilaje pe teren. În prezent, se lucrează la două tuneluri, având un progres de 400 m forare la tunelul 1 și 57 m la tunelul 2.
Pistol a estimat că, până la sfârșitul lunii, se va realiza prima străpungere a tunelului 1. În ceea ce privește tehnologia utilizată, se aplică metoda austriacă (NATM), similară cu cea folosită pentru tunelurile de pe secțiunea 4 a autostrăzii Sibiu-Pitești.
Contractul pentru această lucrare are o valoare de 1,82 miliarde lei (fără TVA) și este finanțat prin PNRR, cu termen de finalizare prevăzut pentru anul 2026. Secțiunile E și D ale autostrăzii Lugoj-Deva au o lungime totală de aproximativ 10 km.