Nou sistem de raportare pentru angajații Ministerului Finanțelor începând cu 2025

Nou sistem de raportare pentru angajații Ministerului Finanțelor începând cu 2025

Începând cu 1 august 2025, Ministerul Finanțelor va implementa un nou sistem de raportare a activității angajaților săi. Această măsură, stipulată în Ordinul nr. 1203/2025, face parte dintr-o inițiativă mai amplă de îmbunătățire a transparenței și eficienței în sectorul public pe perioada 2025-2028.

Ordinul prevede raportarea zilnică, lunară și trimestrială a activităților la nivel individual și instituțional, având ca scop monitorizarea volumului de muncă și evaluarea performanțelor funcționarilor.

Fiecare angajat va fi obligat să completeze un raport zilnic de activitate, care va include detalii precum data, tipul de acțiuni întreprinse, domeniul de muncă și numărul de ore lucrate. Activitățile vor fi clasificate în funcție de natura lor: principală, conexă sau neproductivă.

Șefii de departamente vor avea sarcina de a întocmi lunar analize ale volumului de muncă și gradului de încărcare a personalului, evaluând atât bugetul de timp consumat, cât și pe cel disponibil pentru activități. Rapoartele vor fi transmise ierarhic și vor ajunge la conducerea ministerului.

Obiectivul principal al acestui sistem este de a asigura o evaluare obiectivă a performanțelor angajaților, facilitând astfel identificarea necesităților de redistribuire a sarcinilor și optimizării personalului. Implementarea acestui sistem se aliniază și cu reglementările anterioare privind controlul intern managerial.

Ordinul conține două anexe esențiale: un formular de analiză lunară și un raport individual de activitate, disponibile pe intranetul ministerului. Aceste reglementări se aplică tuturor structurilor ministerului, inclusiv direcțiilor generale și compartimentelor.

Etichete: eficiență funcționari publici Ministerul Finanțelor Ordinul 1203/2025 performanță raportare transparență
Autor: Radulescu Mihai