Ministerul Educației lansează reforme pentru a combate analfabetismul funcțional în licee

Ministerul Educației lansează reforme pentru a combate analfabetismul funcțional în licee

Ministrul Educației, Daniel David, a inițiat un proces de reformare a programelor școlare pentru materiile obligatorii în liceu, având ca scop principal reducerea analfabetismului funcțional în următorii 4-5 ani.

Peste 1.500 de experți sunt implicați în elaborarea noilor curricula, după ce planurile-cadru pentru învățământul liceal au fost adoptate. Aceste programe vor fi concepute având ca model profilul de formare dorit pentru absolvenți.

Selecția specialiștilor a avut loc încă din 2021 printr-un apel public, bazată pe criterii precum pregătirea profesională, experiența în elaborarea programelor și capacitatea de analiză curriculară. Recent, lista a fost extinsă pentru a include profesori din Academia Română, cadre universitare și reprezentanți ai organizațiilor științifice colaboratoare cu Ministerul.

Componența grupurilor de lucru poate fi adaptată pe parcurs, în funcție de necesități. Noile programe vor fi concepute astfel încât să fie mai puțin dense, având o legătură clară cu nivelurile anterioare de învățământ, dar și cu pregătirea universitară.

Fiecare disciplină va include activități de consolidare și remedie, ocupând aproximativ 25% din timpul de studiu, cu scopul de a integra competențele dobândite în viața cotidiană.

Daniel David a subliniat importanța stabilirii unui conținut educațional relevant, afirmând că, odată cu implementarea noilor linii directoare, se așteaptă o îmbunătățire semnificativă a relevanței studiilor liceale și o scădere a analfabetismului funcțional în următorii ani.

Etichete: analfabetism funcțional educație liceu Ministerul Educației reforme educaționale
Autor: Radulescu Mihai