Lucrările la centura ocolitoare a municipiului Blaj progresează rapid. Această nouă variantă ocolitoare, cu o lungime totală de 6,845 km, va contribui la eliminarea traficului greu și de tranzit din interiorul orașului. Finalizarea lucrărilor este estimată pentru sfârșitul anului viitor.
„Ne aflăm pe viitoarea variantă ocolitoare a municipiului Blaj. Așa cum observați, lucrările se desfășoară într-un ritm alert. Se efectuează consolidări, terasamente și podețe. Constructorul a abordat proiectul cu seriozitate, ceea ce ne oferă încrederea că, la finalul anului viitor, vom putea circula pe acest drum, iar Blajul va deveni un oraș cu un trafic considerabil redus,” a declarat primarul Gheorghe Valentin Rotar.
Proiectul, cu o valoare de peste 57 milioane de euro, a început în luna martie 2025 și va dura aproximativ 18 luni. Varianta ocolitoare va include un viaduct impresionant de aproximativ 300 metri și patru sensuri giratorii.
Noua centură ocolitoare a municipiului Blaj: detalii despre traseu
Varianta ocolitoare, cu o lungime totală de 6,845 km, va începe și se va termina în partea sudică, din DN 14B, intersectând DJ 107 în partea nordică. Aceasta va traversa teritoriul administrativ al municipiului Blaj de la vest la est, pe direcția nord.
Traseul propus începe din DN 14B km 22+230, desfășurându-se în zona de versant al luncii Târnavei Mici. Acesta va traversa în aval de podul de la Petrisat, printr-un viaduct peste râul Târnava Mică, drumul comunal DC 21 la km 1+498 și linia CF 320 Blaj – Praid la km 1+565,5. Traseul va urmări în paralel linia CF Blaj – Praid, urcând pe platoul din partea de nord a municipiului Blaj.
Traseul va intersecta drumul județean DJ 107 la km 53+669 și prelungirea străzii Izvorului, iar apoi va coboară pe zona de versant, intersectând din nou drumul DN 14B la km 26+900.
Lățimea părții carosabile va fi de 2 x 3,5 m, cu acostamente de 1 m. Se vor realiza benzi de încadrare de 2 x 0,50 m.
Platforma va avea o lățime de 9 m (2 x 3,5 m + 2 x 1 m) pentru deblee și minim 10 m (2 x 3,5 m + 2 x 1 m + 2 x w) pentru zona de rambleu, incluzând elemente pentru scurgerea apelor și un spațiu suplimentar.