Investiții majore în infrastructură: autostrăzi și căi ferate planificate între 2025-2028

Investiții majore în infrastructură: autostrăzi și căi ferate planificate între 2025-2028

În cadrul programului său de guvernare, Executivul condus de Bolojan își propune să reorienteze fondurile și să îmbunătățească infrastructura de transport din România. Una dintre prioritățile cheie este accelerarea investițiilor în proiectele de autostrăzi și căi ferate.

Printre măsurile adoptate se numără limitarea noilor contracte cu CNAIR, reducerea subvențiilor pentru companiile din subordine și reformarea acestora, precum și creșterea tarifelor pentru rovinietă. De asemenea, se va căuta liberalizarea transportului județean și se va introduce o taxă fixă pe biletele de avion, în funcție de legislația europeană.

Una dintre măsurile planificate este reducerea cu 20% a personalului din sectorul transporturilor, simplificarea consiliilor de administrație și limitarea indemnizațiilor.

Printre autostrăzile prioritare ce urmează a fi construite între 2025 și 2028 se numără:

  • Autostrada A1 Sibiu – Pitești și Lugoj – Deva
  • Autostrada de Centură a Bucureștiului A0 și conexiunile radiale
  • Autostrada A7 Ploiești – Pașcani
  • Autostrada A3 Transilvania Târgu Mureș – Cluj – Oradea
  • Autostrada A8 Unirii Târgu Mureș – Iași – Ungheni
  • Autostrada Timișoara – Moravița
  • Autostrada A4 Sud „Alternativa Techirghiol”
  • Autostrada Craiova – Lugoj, cu ramificații spre Târgu Jiu
  • Drumuri expres între Craiova și Pitești, Arad și Oradea, Bacău și Piatra Neamț, Focșani și Brăila

Se planifică finalizarea variantelor ocolitoare până în 2028, prin parteneriate cu autoritățile locale, și dezvoltarea transportului feroviar metropolitan prin rețele suburbane.

În domeniul feroviar, se preconizează modernizarea mai multor magistrale, inclusiv:

  • Magistrala Predeal – Brașov – Sighișoara – Simeria – Deva – Arad
  • Magistrala Arad – Timișoara – Caransebeș – Craiova – București
  • Magistrala Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor
  • Magistralele Giurgiu – Videle și Constanța – Mangalia

Se estimează achiziționarea a peste 100 de trenuri electrice, 70 de locomotive și 140 de vagoane, pentru a asigura conectivitatea între reședințele de județ.

În ceea ce privește metroul, se vor dezvolta mai multe magistrale noi și se vor reabilita cele existente, inclusiv extinderea acestora în zonele metropolitane.

Pentru a îmbunătăți absorbția fondurilor europene, se va susține transportul feroviar în zone defavorizate și se va îmbunătăți infrastructura feroviară în Portul Constanța, printre alte măsuri.

Restructurarea TAROM va urma un plan aprobat de Comisia Europeană, vizând raționalizarea operațiunilor și modernizarea flotei.

Informatii preluate si adaptate din: Alba 24
Etichete: autostrăzi căi ferate infrastructură investiții program de guvernare România transport
Autor: Radulescu Mihai