Conform celor mai recente date, populația școlară din România a înregistrat o creștere în anul școlar/universitar 2024-2025, ajungând la un total de 3,485 milioane de elevi și studenți, cu 19.100 mai mult decât în anul anterior.
Cele mai notabile creșteri s-au observat în învățământul profesional, cu o creștere de 3,9%, și învățământul superior, cu 4,4%.
În anul școlar/universitar 2023-2024, numărul absolvenților a fost de 502.400, o ușoară scădere de 0,5% față de anul precedent.
În ceea ce privește structura populației școlare, aproape jumătate (45,6%) a fost înglobată în învățământul primar și gimnazial, iar aproximativ o treime a fost în învățământul liceal (17,3%) și educația timpurie (15,8%). Învățământul postliceal a avut cea mai mică reprezentare, cu doar 2,3%.
Din totalul elevilor și studenților, 50,1% au fost de sex feminin, iar 73,3% au studiat în mediul urban.
În contrast, învățământul primar, gimnazial și postliceal au înregistrat o scădere a numărului de înscrieri: -8.200 pentru primar și gimnazial și -1.100 pentru postliceal.
Majoritatea elevilor (94,3%) se află în unități de învățământ public. În ceea ce privește învățământul superior, 568.600 studenți s-au înscris, iar 55,4% dintre aceștia au fost femei. Cele mai populare specializări au fost cele din domeniul afacerilor, administrației și dreptului, respectiv inginerie, prelucrare și construcții.
Pe plan teritorial, cele mai mari valori ale populației școlare s-au înregistrat în regiunile Nord-Est (585.500) și București-Ilfov (543.500). În regiunea Sud-Muntenia, învățământul primar și gimnazial a avut cea mai mare pondere, de 53,0%.
Personalul didactic din sistemul educațional a numărat 251.900 persoane, cu un raport de 14 elevi per cadru didactic. Ponderea cadrelor didactice de sex feminin a fost de 83,0%.
În concluzie, anul școlar/universitar 2024-2025 a adus o creștere a numărului de elevi și studenți, cu particularități semnificative în structura acestora pe sexe și mediu, dar și în cadrul diferitelor niveluri de educație.