Bosch și Volkswagen au inițiat un parteneriat semnificativ cu scopul de a transforma condusul automatizat dintr-o tehnologie de nișă într-un produs accesibil pe scară largă, începând cu anul următor.
Obiectivul acestei colaborări este de a aduce tehnologia în mâinile a milioane de șoferi, acoperind segmente variate de piață, de la cele de volum la cele premium. Mathias Pillin, directorul tehnologic al diviziei auto de la Bosch, a menționat că software-ul dezvoltat în comun va fi disponibil pentru vehiculele de serie până la mijlocul anului 2026.
„Intenția noastră este să facem condusul automatizat accesibil pentru un număr mare de șoferi, indiferent de tipul de vehicul”, a declarat Pillin. Bosch plănuiește să ofere această tehnologie și altor producători auto, având deja un interes crescut din partea companiilor din Asia, Europa și America de Nord. „Testele efectuate pe prototipuri aproape de serie au arătat rezultate foarte promițătoare”, a adăugat el.
Un aspect esențial al acestui proiect este că software-ul autopilotului este dezvoltat complet de echipele Bosch și Volkswagen, fără implicarea unor companii din domeniul tehnologic din Statele Unite. Reprezentanții Volkswagen subliniază că aceasta este o realizare „made in Europe”, demonstrând capacitatea industriei auto germane de a dezvolta soluții de vârf în domeniul inteligenței artificiale și al conducerii automatizate.
Inițial, din motive de reglementare, tehnologia autopilotului va fi disponibilă doar pentru utilizarea pe autostrăzi, permițând șoferului să lase vehiculul să controleze mașina pentru perioade mai lungi, dar având obligația de a fi pregătit să reia controlul în orice moment. Bosch și Volkswagen își propun ca, în viitor, utilizarea autopilotului să fie extinsă și pe drumurile naționale și în orașe, în prezent fiind interzisă legal în Germania.
Conducerea autonomă a vehiculelor este împărțită în șase niveluri de autonomie, de la asistența șoferului (nivel 0-2) până la automata completă (nivel 5), fiecare având caracteristici distincte și provocări tehnice specifice. Provocările actuale includ gestionarea situațiilor neprevăzute în trafic și interpretarea corectă a semnelor și gesturilor umane, precum și dilemele etice legate de reacțiile vehiculului în cazul accidentelor inevitabile.
Deși accesarea nivelului 5, care presupune automatizarea completă, rămâne un obiectiv pe termen lung, estimările sugerează că acest lucru ar putea deveni o realitate după anul 2040.