Compania germană Bosch a decis să reducă un număr de 1.100 de angajați până în anul 2029, ca parte a unei restructurări a fabricii din Reutlingen. Această măsură vine pe fondul unei scăderi considerabile a cererii pentru sisteme de direcție și a unei tranziții lente către vehicule electrice, care afectează sever sectorul auto din Germania.
Confruntată cu o competiție tot mai acerbă din partea producătorilor din China, Bosch își adaptează strategia pentru a răspunde noilor provocări economice. „Reducerile sunt dificile, dar necesare pentru a asigura viitorul unității”, a declarat Dirk Kress, directorul diviziei de electronică.
Această decizie ar putea avea implicații și asupra operațiunilor Bosch din România, unde compania activează de peste 30 de ani și are mai mult de 10.000 de angajați. Sediul central se află în București, iar grupul dispune de unități de producție în Blaj și Cluj, precum și de un centru de soluții în Timișoara.
În 2024, Bosch a raportat un volum de vânzări de 529,5 milioane de euro în România, iar vânzările totale nete au atins 2,4 miliarde de euro.
Recent, și alte companii auto, precum Schaeffler și Continental, au anunțat reduceri de personal, iar Porsche a semnalat o „situație gravă” din cauza scăderii cererii din China. Anterior, Bosch a anunțat concedierea a 5.500 de angajați la nivel global.
Decizia de restructurare a fabricii din Reutlingen reflectă provocările cu care se confruntă industria auto europeană, influențată de tranziția verde și de schimbările dinamice ale pieței.
Fabrica va fi reorientată către producția de semiconductori, o mișcare strategică în conformitate cu evoluția tehnologică din domeniu. Această schimbare va afecta aproximativ 10% din personal, atât din producție, cât și din zona administrativă, fără a se specifica în prezent dacă se vor aplica concedieri obligatorii sau măsuri voluntare.