Xiaomi, cunoscută în principal ca un important producător de electronice, a făcut pași semnificativi în sectorul auto, lansând în 2023 primul său vehicul electric, sedanul SU7. Compania își propune să devină unul dintre cei mai mari cinci constructori auto la nivel mondial, conform declarațiilor oficiale.
Recent, Xiaomi a introdus și al doilea model electric, SUV-ul YU7, ceea ce a contribuit la livrarea a peste 80.000 de vehicule în ultimele trei luni, marcând o creștere anuală impresionantă de aproape 200%. Cu aceste progrese, compania se pregătește pentru expansiunea pe piețele internaționale.
Într-un context în care Uniunea Europeană menține tarifele pentru vehiculele electrice din China, acuzând subvenții neloiale din partea Beijingului, Xiaomi își continuă planurile de expansiune. Președintele companiei, William Lu, a menționat că se află în stadiul de cercetare pentru lansarea pe piața europeană, fără a oferi detalii specifice despre modelele programate.
Însă, înainte de a putea exporta, Xiaomi se confruntă cu dificultăți de producție la fabrica din Beijing. Timpul de așteptare pentru modelul SU7 a ajuns la 41 de săptămâni, iar comenzile pentru YU7 nu vor fi livrate mai devreme de un an.
În al doilea trimestru al anului 2025, Xiaomi a raportat livrarea a 81.302 vehicule, cu o creștere anuală de 197,7%, și o triplare a veniturilor din divizia auto, atingând 20,6 miliarde de yuani (aproximativ 2,87 miliarde de dolari). Noul model YU7 a generat o cerere record, cu 240.000 de comenzi în primele 18 ore de la lansare.
De asemenea, compania a redus pierderile la 300 de milioane de yuani (42 milioane de dolari) în acest trimestru, dar continuă să investească semnificativ în sectorul auto, fără a anticipa profituri susținute pe termen scurt. Veniturile totale ale Xiaomi pentru acest trimestru s-au ridicat la 116 miliarde de yuani (aproximativ 16,16 miliarde de dolari), cu un profit net ajustat de 10,8 miliarde de yuani, reprezentând o creștere de 75,4% comparativ cu anul anterior.