Decizia de concediere a 3.000 de angajați a fost luată de către Volvo Cars, companie deținută de grupul chinez Geely Holding, după ce la sfârșitul lunii aprilie a fost lansat un plan de reducere a costurilor și optimizare a fluxurilor de numerar, în valoare de 18 miliarde de coroane suedeze (aproximativ 1,89 miliarde de dolari).
Concedierile vor afecta în principal posturile administrative din Suedia, reprezentând aproximativ 15% din totalul angajaților de birou. În plus, vor fi eliminate aproximativ 1.000 de poziții de consultanță, majoritatea tot în Suedia, și 1.200 de angajați interni, restul reducerilor urmând să aibă loc la nivel internațional.
„Aceste decizii au fost dificile, dar sunt pași importanți pentru a construi un Volvo Cars mai puternic și mai rezilient”, a declarat CEO-ul Håkan Samuelsson.
„Industria auto traversează o perioadă provocatoare. Pentru a face față, trebuie să ne îmbunătățim generarea de numerar și să reducem structural costurile, fără a renunța la dezvoltarea talentelor necesare pentru viitorul nostru ambițios”, a adăugat acesta.
Plan de acțiune și restructurări globale
Odată cu lansarea planului de acțiune pe 29 aprilie, compania a anunțat o reducere a investițiilor și restructurări la nivel global, retrăgând în același timp estimările financiare pentru 2025 și 2026, invocând presiunile tarifare asupra sectorului auto.
Riscurile din războiul comercial
Industria auto globală este tot mai afectată de incertitudinile legate de tarife comerciale, în special în contextul în care lanțurile de aprovizionare sunt extrem de globalizate, iar o parte semnificativă din producție se desfășoară în America de Nord.
Vineri, președintele american Donald Trump a amenințat cu impunerea unor tarife de 50% pe importurile din Uniunea Europeană, începând cu 1 iunie, determinând o scădere abruptă a indicelui auto european. Ulterior, Trump a anunțat amânarea aplicării acestor tarife până pe 9 iulie, după o discuție cu președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen.
Uniunea Europeană se confruntă deja cu tarife de 25% din partea SUA pentru automobile, oțel și aluminiu, precum și tarife „reciprocate” de 10% pentru majoritatea celorlalte bunuri.
Volvo Cars a precizat că măsurile sunt esențiale pentru a-și putea menține strategia pe termen lung și a reafirmat obiectivul de a deveni o companie exclusiv electrică. Totuși, în septembrie anul trecut, compania a renunțat la planul de a vinde doar vehicule electrice pe termen scurt, invocând necesitatea unui răspuns mai „pragmatic și flexibil” la condițiile de piață și la scăderea cererii.