Directorul general al gigantului auto Volkswagen a declarat că discuțiile cu guvernul SUA referitoare la tarifele aplicate importurilor sunt considerate corecte și constructive, conform unui raport Reuters citat de News.ro.
Mai multe companii internaționale au anunțat investiții în SUA ca reacție la tarifele impuse de președintele Donald Trump. Totuși, producătorii auto germani au fost mai prudenți în extinderea resurselor pe cea mai mare piață de export.
Marca Audi, parte a Volkswagen, care nu are producție în SUA, plănuiește să fabrice anumite modele pe teritoriul american, deși acest plan exista înainte de mandatul lui Trump.
„Până acum, am avut discuții absolut corecte și constructive. Am fost personal la Washington și suntem într-un dialog constant”, a declarat Blume publicației Sueddeutsche Zeitung.
Impactul tarifelor
Blume, care conduce și Porsche AG, a precizat că principalul interlocutor la Washington este secretarul pentru Comerț, Howard Lutnick, și că detaliile discuțiilor sunt confidențiale.
Surse din interior au declarat pentru Reuters că producătorii auto germani, inclusiv Volkswagen, discută cu oficialitățile americane despre un posibil acord referitor la tarife, utilizând investițiile și exporturile lor în SUA ca argument pentru a atenua impactul tarifelor.
Costurile războiului comercial
Conform unei analize Reuters, războiul comercial inițiat de Trump a costat companiile peste 34 de miliarde de dolari sub formă de vânzări pierdute și costuri mai mari.
Majoritatea tarifelor au fost suspendate de o instanță americană săptămâna aceasta; însă o curte de apel a decis temporar să anuleze această suspendare pentru a analiza apelul administrației Trump. Tariful de 25% aplicat importurilor de automobile la începutul anului nu a fost afectat de aceste decizii.
Un sondaj recent realizat de Asociația germană a producătorilor de mașini și echipamente (VDMA) arată că aproape trei sferturi dintre respondenți au resimțit un impact semnificativ al incertitudinii legate de politica comercială a SUA asupra competitivității, comparativ cu doar 43% care au menționat tarifele de 10% aplicate majorității partenerilor comerciali americani.
„Incertitudinea generată de taxele vamale ale SUA creează mai multe probleme decât tarifele în sine. Această incertitudine îi determină pe clienți, inclusiv companiile americane, să amâne achizițiile de echipamente”, a afirmat Andrew Adair, consilier pentru politici comerciale al VDMA.
Investițiile Volkswagen în SUA
Când a fost întrebat despre ofertele prezentate în discuțiile pentru reducerea tarifului de 25% pentru importurile de automobile, Blume a afirmat: „Grupul Volkswagen dorește să investească și mai mult în SUA. Avem o strategie de creștere.”
El a subliniat că Volkswagen are deja peste 20.000 de angajați direcți și peste 55.000 indirecți în SUA și a menționat o investiție de 5,8 miliarde de dolari în compania americană Rivian.
„Vom continua cu alte investiții masive”, a adăugat Blume.
Așteptări pentru un acord între UE și SUA
Blume a sugerat că astfel de investiții ar trebui luate în considerare atunci când se decid tarifele, exprimându-și speranța că Bruxelles-ul și Washingtonul vor ajunge la un acord amplu pentru toate industriile.
Întrebat dacă există un orizont pentru semnarea unui acord cu Washingtonul, Blume a evitat să speculeze, după ce CEO-ul BMW, Oliver Zipse, a estimat că tarifele vor fi reduse de la 1 iulie.
„Desigur, și eu îmi doresc ca acest lucru să se întâmple cât mai repede. Dar depinde de mulți factori și nu pot promite nimic.”