Viteza TIR-ului implicat în tragedia de pe A1: detalii importante din anchetă

Viteza TIR-ului implicat în tragedia de pe A1: detalii importante din anchetă

Șoferul TIR-ului care a provocat tragedia nu a putut fi audiat din cauza rănilor suferite, însă, conform datelor preliminare, acesta ar fi circulat cu 89 de kilometri pe oră într-o zonă în care limita de viteză era de 80 de km/h.

De asemenea, pe asfalt nu au fost identificate urme de frânare, ceea ce sugerează că șoferul ar fi fost fie adormit, fie distrat de altceva.

Carambolul, care a implicat două TIR-uri și mai multe autoturisme, s-a petrecut într-o zonă unde se desfășurau lucrări de întreținere a carosabilului, iar circulația era restricționată la 80 km/h, conform autorităților. Conform primelor date neoficiale, tahometrul autocamionului responsabil de accident a înregistrat o viteză maximă de 88-89 km/h în momentul impactului, ceea ce indică faptul că șoferul nu a redus viteza, în ciuda faptului că mai multe vehicule erau oprite în fața sa.

Bărbatul de 50 de ani a lovit inițial un autoturism marca Ford. Șoferul acestuia a reacționat rapid, virând spre stânga și fiind împins pe banda a doua, unde din fericire nu se afla nimeni. TIR-ul a continuat să avanseze și a lovit un autoturism înmatriculat în Hunedoara, pe care l-a împins sub un alt autotren, care circula în acel moment cu doar 20-30 km/h.

La volanul mașinii strivite se afla un bărbat de 39 de ani, iar în dreapta sa se afla fiica, iar în spate băiețelul său de 11 ani, care a fost ucis pe loc. Ulterior, TIR-ul a acroșat încă două vehicule aflate în coloană.

Șoferul care a provocat carambolul nu a putut fi audiat din cauza leziunilor la gură și a traumatismelor cranio-cerebrale și faciale. Acesta a declarat anchetatorilor că nu își mai amintește nimic. Singura persoană care a putut oferi detalii este șoferul autoturismului care a reușit să vireze în ultima clipă și să evite o coliziune.

Cornel Ban, instructor auto, explică: „Atunci când se formează ambuteiaje pe șosea sau autostradă și trebuie să oprim în spatele vehiculului din față, este esențial să păstrăm o distanță de aproximativ 30-40 de metri față de acesta, mai ales dacă este vorba despre un camion sau un vehicul de dimensiuni mari. Mașina ar trebui să rămână cuplată în prima treaptă de viteză, iar atenția noastră să fie concentrată asupra oglinzilor retrovizoare, asigurându-ne că șoferul din spate ne vede că am oprit și este pregătit să se oprească. De asemenea, este recomandat să avem roțile virate către o zonă potențial liberă, iar în cazul în care observăm că vehiculul din spate nu oprește, să încercăm să ne mutăm în siguranță.”

În urma accidentului de pe Autostrada București - Pitești, patru persoane au fost rănite și sunt în prezent internate în spitalele Floreasca, Militar și Grigore Alexandrescu din Capitală.

Toți șoferii implicați au fost testați pentru consum de alcool, cu excepția șoferului TIR-ului și celui al mașinii strivite, de la care s-au recoltat probe biologice în spital, iar rezultatele sunt așteptate. Poliția și procurorii au deschis un dosar penal pentru ucidere din culpă și vătămare corporală din culpă.

Informatii preluate si adaptate din: Stirile PROTV
Etichete: accident anchetă autostradă București Pitești siguranța rutieră TIR tragedie viteza
Autor: Paraschiv Dumitru