Ungaria atrage o investiție semnificativă, lăsând România în umbră

Ungaria atrage o investiție semnificativă, lăsând România în umbră

Investiția anunțată va include un centru avansat de cercetare și dezvoltare, dar decizia a stârnit controverse în rândul opiniei publice.

Președintele BYD, Wang Chuanfu, a făcut acest anunț alături de prim-ministrul Viktor Orban, în cadrul unui eveniment desfășurat la Budapesta, unde a fost semnat un acord de cooperare strategică între compania chineză și guvernul ungar. Această acțiune intervine după ce BYD a început deja construcția primei sale fabrici de automobile din Europa, situată în zona Szeged.

Alegerea 2025

LIVE TEXT | Alegeri prezidențiale 2025, turul 2, în diaspora. Peste 200.000 de români au votat până vineri la ora 21:00.

Noile măsuri anunțate de TiKTok împotriva dezinformării în România, înaintea alegerilor de duminică. Ce a eliminat până acum.

Unde va merge Nicușor Dan prima dată dacă va deveni președinte. Cele trei capitale unde s-ar deplasa.

Prezență uriașă la vot în diaspora. Au mers la urne de două ori mai mulți români decât în primul tur. „Suntem sătui de ruși”.

Detalii despre investiție

Conform oficialilor BYD, sediul regional va coordona toate operațiunile din Europa, de la producție și vânzări, până la servicii post-vânzare și dezvoltarea vehiculelor adaptate pieței europene. De asemenea, în capitala Ungariei va fi creat un centru de R&D dedicat tehnologiilor de mobilitate inteligentă și electrificare, care va colabora cu universități, startup-uri și furnizori locali.

Budapesta este ideală pentru noi datorită poziției sale centrale în Europa, infrastructurii dezvoltate și tradiției solide în industria auto”, a explicat Wang Chuanfu.

Critici și reacții publice

Anunțul a generat reacții mixte, unele dure, mai ales pe rețelele sociale. Unii internauți și-au exprimat îngrijorarea cu privire la viitorul Ungariei în Uniunea Europeană, temându-se că eventuale tensiuni politice ar putea afecta investițiile și accesul pe piață.

În plus, unii comentatori au criticat alegerea Ungariei în detrimentul altor țări europene, inclusiv România, care a pierdut în trecut proiecte majore în sectorul auto din cauza infrastructurii deficitare și a faptului că nu face parte din spațiul Schengen.

BYD se confruntă în prezent cu taxe vamale semnificative pentru automobilele electrice importate în UE, iar mutarea sediului regional în Budapesta ar putea facilita gestionarea acestor provocări și dezvoltarea unei prezențe mai puternice pe continent.

Sursa stire:
Etichete: automobile electrice BYD cercetare dezvoltare investiții tehnologie Ungaria Viktor Orban
Autor: Paraschiv Dumitru