UE adoptă reguli noi pentru zboruri, oferind mai multe drepturi și despăgubiri pentru pasageri

UE adoptă reguli noi pentru zboruri, oferind mai multe drepturi și despăgubiri pentru pasageri

Noul cadru stabilit prin acest acord își propune să instituie reguli mai simple și clare pentru pasageri, menținând totodată concurența între companiile aeriene pe piața internă. Aceasta este informația prezentată într-un comunicat al Consiliului UE, care reprezintă cele 27 de state membre.

Textul, aprobat de miniștrii transporturilor din statele membre, urmează să fie prezentat Parlamentului European.

Reguli mai clare și 30 de noi drepturi pentru pasagerii aerieni din UE

Acordul a fost susținut de președinția poloneză a UE, care a salutat depășirea unei etape istorice în această chestiune, după 12 ani de negocieri.

Acordul stabilește peste 30 de noi drepturi pentru pasageri, aplicabile între momentul achiziționării biletului și momentul sosirii la destinație, a declarat ministrul polonez Dariusz Klimczak.

Progrese semnificative

Ministrul francez al transporturilor, Philippe Tabarot, a exprimat, printr-un mesaj pe rețeaua X, satisfacția față de compromisul la care s-a ajuns în cadrul Uniunii Europene. El a subliniat mai multe progrese concrete, în special privind drepturile sporite pentru pasagerii cu dizabilități sau mobilitate redusă. De asemenea, a fost introdus un mecanism automat de compensare în caz de anulare a zborului, precum și criterii de compensare pe care companiile aeriene vor fi obligate să le respecte în cazul întârzierilor.

„Acest text ar fi putut fi mai ambițios, dar reprezintă o etapă importantă pentru îmbunătățirea calității serviciilor oferite utilizatorilor transportului aerian”, a adăugat Tabarot.

Critici din partea industriei aeriene

Asociația Airlines for Europe (A4E), care include companii precum Air France-KLM, Lufthansa, Ryanair și easyJet, și-a exprimat dezamăgirea față de acord. Aceasta a reclamat faptul că textul introduce și mai multă complexitate în comparație cu propunerea inițială a Comisiei Europene din 2013.

În timpul negocierilor, a fost avansată ideea, susținută de companiile aeriene, de a crește pragul de compensare a pasagerilor de la trei la cinci ore de întârziere, propunere care a fost respinsă de Germania.

Informatii preluate si adaptate din: Stirile PROTV
Etichete: companii aeriene despăgubiri drepturi pasageri transport aerian Uniunea Europeană zboruri
Autor: Paraschiv Dumitru