Trenurile București-Brașov, întârzieri de până la șase ore din cauza alunecării de terasament

Trenurile București-Brașov, întârzieri de până la șase ore din cauza alunecării de terasament

Echipele de intervenție au lucrat neîntrerupt în noaptea de miercuri spre joi pentru a remedia avaria, însă normalizarea completă a circulației feroviare se va realiza abia săptămâna viitoare, conform informațiilor transmise de Club Feroviar.

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a anunțat miercuri că, din cauza precipitațiilor abundente, a avut loc o alunecare de terasament pe raza Sucursalei Regionale de Căi Ferate Brașov, între stațiile Predeal și Timișu de Sus, pe firul I de circulație, la kilometrul feroviar 152+550 – 152+590.

La ora 10:37, echipele de intervenție aflate pe teren au constatat surparea terasamentului, însoțită de întreruperea cablului de comunicații. "Instalația de semnalizare BLA (Bloc de Linie Automat) a fost scoasă din funcțiune la ora 10:48, iar la ora 11:24 circulația pe firul I a fost oficial închisă până la finalizarea lucrărilor de remediere," se arată în sursa citată.

Întârzieri semnificative pentru călători

De la momentul avariei, circulația trenurilor între Predeal și Timișu de Sus s-a realizat pe firul II, la cale liberă, generând întârzieri considerabile pentru pasageri.

Trenul Regio 3032, care a plecat miercuri seara la ora 18:54 din Brașov, s-a oprit după doar 6 km, la Dârste, unde a staționat timp de 231 de minute, adică aproape patru ore, din cauza imposibilității de a avansa, singura linie disponibilă fiind ocupată. La Timișu de Sus, întârzierea a ajuns la 340 de minute, iar trenul a sosit în Gara de Nord din București cu o întârziere totală de 360 de minute – șase ore.

Nici operatorii privați nu au fost scutiți de probleme. Trenul Interregio 11 536 al Astra Trans Carpatic, programat să plece din Brașov la ora 17:10, a staționat în gara de origine timp de 255 de minute – peste patru ore. La Predeal, întârzierea a crescut la 429 de minute (mai mult de șapte ore), iar la destinația finală trenul a sosit cu 413 minute întârziere.

Întârzierile au continuat și joi dimineață: 88 de minute la IR 10021, 79 de minute la IR 16005, 69 de minute la IR 11533 și 115 minute la R-E 11631.

Din cauza acestor probleme, două trenuri au fost anulate joi. Trenul 16003 București Nord-Brașov a fost anulat, iar călătorii au fost preluați de trenul internațional 346 Dacia și de Regio 3003. De asemenea, trenul 16008 Brașov-București Nord a fost anulat, pasagerii fiind redirecționați către trenul 1734.

De ce durează atât reparațiile?

Echipele SRCF Brașov au muncit toată noaptea și dimineața de joi, pe ploaie, pentru a repune în funcțiune instalația BLA.

„Un cablu are 24 de fire, care trebuie mufate atunci când nu sunt umede. S-a lucrat cu umbrele și pelerine. După ce am realizat un by-pass de 50 de metri și am dat prima oară în funcțiune, am constatat că există probleme și în alte zone, ceea ce a necesitat o verificare minuțioasă. În final, am reușit să rezolvăm,” a explicat Ioan Pintea, directorul SRCF Brașov.

Instalația de comunicații BLA a fost repusă în funcțiune abia la ora 13:00, joi.

Din cauza nefuncționării instalației, circulația s-a desfășurat la cale liberă, limitând capacitatea secției la doar trei trenuri pe oră, ceea ce a dus la formarea unor cozi lungi de trenuri în așteptare.

Se estimează că situația va începe să se normalizeze joi în jurul orei 16:00, când „întârzierile nu vor dispărea complet, ci vor scădea la aproximativ 10 minute,” fiind așteptată restabilirea normalității circulației săptămâna viitoare.

Sursa stire:
Etichete: alunecare terasament Brașov București CFR circulație feroviară întârzieri trenuri probleme tehnice
Autor: Paraschiv Dumitru