Trenul viitorului cumpărat de România: confort și accesibilitate pentru toți călătorii

Trenul viitorului cumpărat de România: confort și accesibilitate pentru toți călătorii

Valoarea contractului pentru achiziția trenului viitorului se ridică la 561 de milioane de euro, dintre care 470 de milioane provin din fonduri europene. Acest tren modern dispune de climatizare, conexiune Wi-Fi, precum și de o zonă special amenajată pentru călătorii cu dizabilități și cei care călătoresc cu biciclete.

Mihai Brabu, Președintele Autorității pentru Reformă Feroviară, a declarat: „Este un tren extrem de performant. Asigură un confort sporit pentru călătorii noștri și, bineînțeles, siguranță.”

Îmbunătățiri pentru accesibilitate

Numerele scaunelor sunt incluse în relief, facilitând astfel lectura de către persoanele cu deficiențe de vedere.

Hanna Wisniewska-Sirbu, reprezentant PESA, a subliniat: „Este un tren ecologic, prietenos cu persoanele cu dizabilități. La sfârșitul anului, cel puțin 12 unități vor ajunge în România.”

Detalii tehnice și planuri de modernizare

Trenul dispune de 3 vagoane, oferind 238 de locuri pe scaune și 227 de locuri în picioare, având capacitatea de a atinge o viteză maximă de 162 km/h. Totuși, există puține zone în țară unde infrastructura feroviară este modernizată pentru a susține astfel de viteze. Garniturile vor fi supuse unor teste de siguranță pe parcursul a 3-4 luni.

Sandu Nicolae, director tehnic al Autorității Feroviare Române, a explicat: „Se vor efectua rodaje, unde se realizează calibrări și reglaje necesare.”

România dispune de o rețea feroviară de peste 10.000 km, dintre care doar aproximativ 600 km au fost modernizați, iar alți 1.200 km sunt în prezent în lucru. Garniturile electrice vor sosi în trei tranșe, până la sfârșitul anului 2027. Primul tren va fi prezentat oficial, pentru prima dată, joi, în cadrul Conferinței de Operare Feroviară și Material Rulant, organizată de Club Feroviar, la Oradea.

Sursa stire:
Etichete: accesibilitate călătorii cu dizabilități cale ferată confort fonduri europene infrastructură feroviară modernizare tren
Autor: Paraschiv Dumitru