În prezent, Bucureștiul dispune de 56 de kilometri de piste de biciclete, dar majoritatea nu sunt omologate și nu respectă standardele de siguranță. Această situație a generat preocupări legate de siguranța utilizatorilor.
Multe dintre pistele existente sunt amplasate pe trotuare și, de cele mai multe ori, sunt blocate de mobilier urban, cum ar fi mese și scaune. Aceasta este o problemă semnificativă în apropierea Primăriei Capitalei, unde condițiile de utilizare sunt extrem de limitate.
Un turist britanic a comentat: „Este foarte periculos și înfricoșător, având în vedere că Bucureștiul nu are suficiente piste pentru biciclete, în comparație cu alte orașe europene sau chiar cu Timișoara, care dispune de mai multe trasee.”
Planurile de dezvoltare a infrastructurii pentru biciclete prevăd o extindere semnificativă a rețelei. Noul masterplan velo vizează realizarea a 150 de kilometri de piste pe bulevarde principale și a peste 400 de kilometri pe străzi secundare până în anul 2035. Aceste piste vor conecta diverse puncte cheie din oraș.
Printre traseele propuse se numără „Drumul Taberei - Elisabeta”, care va lega centrul de zona de vest, având un cost estimat de 3,5 milioane de euro. Un alt traseu, de peste 6 kilometri, va traversa Splaiul Unirii, conectând Biblioteca Națională de Delta Văcărești, cu un cost de 2,8 milioane de euro.
Primarul interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, a declarat că, începând de acum, nicio investiție pe bulevardele care vor avea piste pentru biciclete nu va fi realizată fără implementarea acestora. El a subliniat că pistele trebuie să fie separate de trotuare pentru a asigura siguranța atât a bicicliștilor, cât și a pietonilor.
Estimările arată că cei peste 500 de kilometri de piste pentru biciclete vor costa în total peste 240 de milioane de euro, fondurile provenind din bugetele locale și din fonduri europene.