Titularizare 2025: Mai mulți tineri profesori obțin posturi stabile în educație

Titularizare 2025: Mai mulți tineri profesori obțin posturi stabile în educație

Rezultatele finale după contestații au dus la o creștere semnificativă a numărului de candidați care pot participa la ședințele de repartizare a catedrelor în fiecare județ. Educatorii, învățătorii și consilierii școlari au cele mai mari șanse de a obține un loc de muncă, în timp ce posturile pentru profesori sunt limitate, în ciuda cererii mari de cadre didactice calificate în întreaga țară.

Numărul candidaților care au participat pentru prima dată la examenul de titularizare a fost cel mai mare din ultimii 17 ani. Nota 7 a fost un prag important, separând cei care au reușit de cei care nu au trecut examenul.

Aproximativ un sfert dintre candidați au contestat rezultatele inițiale, ceea ce a dus la modificarea a peste 7.000 de note dintr-un total de 31.000. În urma acestor contestații, 58% dintre lucrări au primit note mai mari, iar numărul celor care au obținut note între 7 și 9,99 a crescut cu 937.

Rata de promovare a crescut cu 3%, ajungând la 46,6%. Totuși, 42% dintre candidați au obținut note mai mici de 7. Anul acesta, 42 de candidați au reușit să încheie proba scrisă cu nota maximă de 10.

În perioada următoare, 918 posturi vacante pe durată nedeterminată vor fi disponibile pentru noii titulari, inclusiv peste 2.000 de posturi pentru educatori, 130 pentru învățători și 1.000 pentru consilieri și profesori itineranți. Ministerul Educației a subliniat că aceste posturi nu vor afecta norma didactică, iar 480 de posturi suplimentare vor fi disponibile pentru profesori, ale căror ore de predare vor crește de la 18 la 20 pe săptămână.

Cu toate acestea, experții în educație consideră că rezultatele acestui an reprezintă un semnal de alarmă. În ultimii șase ani, procentul mediilor peste 7 la titularizare a scăzut constant. Un formator de cadre didactice, Marian Staș, a menționat că această tendință poate indica o pregătire mai slabă a candidaților sau o lipsă de interes față de profesia didactică.

În România, orice absolvent de facultate poate deveni profesor după ce finalizează cursurile necesare și promovează examenul de titularizare, ceea ce le oferă o oportunitate de a avea un loc de muncă stabil până la pensie.

Etichete: educație examen profesori rezultate titularizare
Autor: Paraschiv Dumitru