Structura evaluării naționale ar putea suferi modificări. Examenul de final de gimnaziu ar putea include acum cinci discipline

Structura evaluării naționale ar putea suferi modificări. Examenul de final de gimnaziu ar putea include acum cinci discipline

Reacția experților în educație și a multor părinți a fost pozitivă, afirmă ministrul Daniel David, susținând că dificultatea subiectelor de română și matematică ar fi mai scăzută, iar timpul de lucru ar rămâne constant.

Noua structură a evaluării naționale ar urma modelul francez și pe cel italian, unde testarea cuprinde mai multe materii, însă exercițiile sunt formulate într-un mod mai accesibil, similar cu ceea ce se propune în România.

Alegeri 2025

Reacția STS la acuzațiile de fraudă la alegerile prezidențiale. Mecanismul de procesare al votului, explicat punct cu punct.

George Simion a contestat la CCR rezultatul alegerilor prezidențiale, după o serie de acuzații pentru care nu a adus dovezi.

Noi reacții din SUA după ce Nicușor Dan a fost ales președinte. Mesajul transmis de șase senatori.

Cronologia discursurilor lui George Simion din ultimele cinci zile: de la felicitări pentru Nicușor Dan, la acuzații de fraudă.

Diferențele între școli

În România există diferente majore între școli. De aceea, avem nevoie de o testare cuprinzătoare, cum este Evaluarea Națională, dar din mai multe discipline studiate de-a lungul anilor, cum ar fi științele sau limbile străine, esențiale pentru cultura generală a elevului, care în prezent, din păcate, lipsește.

Daniel David, ministrul Educației, a declarat: „Vă rog să vă uitați la modelul din Franța și din Italia. Vei avea un test standardizat cu subteste, care acoperă discipline diferite. Asta nu înseamnă că vei avea testul pe fiecare disciplină, deoarece ar complica lucrurile. Cred că este posibil și în România. În Italia, de asemenea, se fac recomandări pe baza rezultatelor obținute”.

În plus, pentru elevii români crescuți în Italia, examinarea de acolo, care se desfășoară tot la 15 ani, este mult mai complexă.

Daniela Ducu, profesor de italiană, a menționat: „Mulți dintre acești elevi au simțit că trecerea de la sistemul italian la cel românesc este dificilă; adesea, acești copii sunt plasați într-un an inferior vârstei, deoarece au nevoie de timp pentru a recupera la noi”.

Presiunea examenului

Raționamentul este că, după nouă ani de școală, un examen bazat doar pe două materii nu reflectă cu adevărat cunoștințele elevului, iar presiunea exercitată asupra acestora este enormă, ca și cum miza ar fi totul sau nimic, inclusiv viitorul copilului.

O astfel de mișcare ar responsabiliza și profesorii care, din diverse motive, au neglijat să-și îndeplinească datoria în clasă, inclusiv în anii terminali, fără a putea invoca drept scuză faptul că disciplina lor nu este de examen.

Pe de altă parte, ideea de a include cerințe din mai multe materii în probe generează reacții mixte din partea părinților.

Iuliana Constantinescu, reprezentant al părinților, a afirmat: „Cei mai mulți sunt îngroziți că vor fi nevoiți să-și dubleze sau tripleze eforturile financiare pentru susținerea pregătirii”.

Ministrul educației a subliniat, totuși, că diversificarea cerințelor la examen nu va conduce la o creștere a timpului de lucru necesar.

Urmărește Știrile PRO TV pe canalul de social media preferat.

Sursa stire:
Etichete: discipline educație evaluare națională ministerul educației reformă educațională
Autor: Paraschiv Dumitru