Producătorii auto din Europa se confruntă cu presiuni tot mai mari pentru a crește vânzările de vehicule electrice (EV) în încercarea de a reduce emisiile de CO2. Aceste măsuri sunt parte a eforturilor Uniunii Europene de a combate schimbările climatice.
Industria auto a obținut mai mult timp pentru a se conforma reglementărilor, iar noile amenzi vor fi aplicate în funcție de emisiile generate între 2025 și 2027, în loc de standardele stabilite pentru 2025.
În prezent, producătorii nu reușesc să atingă obiectivele propuse, iar Stellantis, una dintre cele mai mari companii auto din Europa, ar putea fi sancționată cu până la 2,5 miliarde de euro în următorii doi sau trei ani, conform declarațiilor lui Jean-Philippe Imparato, directorul subsidiarei europene.
Acesta a subliniat că, fără o revizuire semnificativă a legislației până la sfârșitul anului, compania va fi nevoită să ia „decizii dure” în privința producției. Una dintre opțiuni ar implica dublarea vânzărilor de vehicule electrice, ceea ce este considerat un obiectiv nerealist.
În mod alternativ, Stellantis ar putea reduce producția de mașini cu motoare pe benzină și motorină, pentru a îmbunătăți mixul energetic al flotei sale. Directorul a menționat că această situație ar putea duce chiar la închiderea unor fabrici, inclusiv a uzinei din Atessa, Italia.
Stellantis are unități de producție în mai multe țări europene, inclusiv România, Austria, Bulgaria, Franța, Germania, Grecia, Ungaria, Italia, Polonia, Spania, Portugalia, Elveția și Țările de Jos.