Agenția responsabilă pentru protecția consumatorilor din Franța a impus o amendă de 40 de milioane de euro retailerului Shein, acuzând compania de inducerea în eroare a clienților prin reduceri false. Infinite Style E-Commerce Co Ltd, care gestionează vânzările mărcii, a acceptat sancțiunea.
Conform legislației franceze, prețul de referință pentru reduceri trebuie să fie cel mai mic preț practicat de comerciant în ultimele 30 de zile anterioare ofertei. Shein a fost găsită că nu a respectat această regulă, având practici care includeau creșterea prețului înaintea aplicării reducerilor.
O investigație extinsă a relevat că 57% din reducerile afișate nu ofereau o scădere reală a prețului, 19% aveau reduceri mai mici decât cele anunțate, iar 11% dintre oferte erau, de fapt, creșteri de preț.
Shein a afirmat că a fost informată de agenția antitrust în legătură cu aceste probleme în martie 2022 și că a implementat măsuri corective în termen de două luni. Compania a subliniat că toate problemele semnalate au fost rezolvate cu mai mult de un an în urmă.