Service-urile auto abandonează contractele cu asiguratorii din cauza tarifelor mici

Service-urile auto abandonează contractele cu asiguratorii din cauza tarifelor mici

Motivul renunțării: sumele plătite de companiile de asigurare pentru manopera tehnicienilor sunt considerabil reduse. De asemenea, șoferii care aleg să își repare vehiculul în regie proprie observă că despăgubirile de la asigurare sunt insuficiente.

Un service auto, care a avut contracte cu mai multe societăți de asigurare, a început să renunțe la aceste colaborări datorită tarifelor extrem de mici pentru manopera reparațiilor.

Claudius Călinescu, reprezentantul unui service auto, afirmă: „La o societate cu care mai avem contract de colaborare - urmează să-l întrerupem - se facturează 75 de lei fără TVA pentru ora de manoperă. La stradă, lucrăm la un preț de manoperă de 200 - 250 de lei.”

Dan Moraru, administratorul unui alt service auto, adaugă: „75 de lei ora de manoperă este penibilă.”

Service-urile independente preferă clienții direcți

Patronatul Operatorilor de Service Auto susține că această situație afectează sute de unități. În ultimele 12 luni, aproape un sfert dintre service-urile mici au renunțat la colaborarea cu firmele de asigurare, preferând să lucreze direct cu clienții, la prețuri stabilite pe piața liberă. În același timp, service-urile mari, de reprezentanță, se confruntă cu o cerere crescută din partea clienților.

Marian Lazăr, reprezentant al Patronatului Operatorilor de Service Auto, menționează: „Timpii de așteptare în orașele mari sunt acum între 15 și 30 de zile, comparativ cu 5, maxim 10 zile în anii anteriori.”

Biroul Asigurătorilor de Autovehicule nu a comentat direct asupra acestei situații, însă a subliniat că prețul manoperei este stabilit în urma unor negocieri.

Mădălin Roșu, reprezentant al Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România, a afirmat: „Fiecare agent economic poate renegocia sau înceta colaborarea dacă condițiile comerciale sau contractuale nu mai corespund intereselor sale.”

Unii șoferi aleg să încaseze banii de la firma de asigurare și să efectueze reparațiile în regie proprie. Totuși, ajunși în service, aceștia descoperă că suma primită este de multe ori insuficientă.

Mihai Munteanu, proprietar al unui service auto, explică: „Pentru o bară care trebuie montată, demontată și vopsită, asigurătorul trebuie să plătească, de obicei, în jur de 1000 de lei plus TVA. În cazul cererilor în regie proprie, asigurătorii oferă doar câteva sute de lei.”

Conform Institutului Național de Statistică, reparațiile auto au crescut cu 10,5%, plasând acest sector în topul creșterilor de preț.

Sursa stire:
Etichete: asigurări costuri auto manoperă reparații auto service auto
Autor: Paraschiv Dumitru