Seniorii din România, mai dornici să învețe competențe digitale decât tinerii

Seniorii din România, mai dornici să învețe competențe digitale decât tinerii

Un studiu recent relevă că seniorii din România sunt mai motivați să își dezvolte competențele digitale comparativ cu tinerii. De exemplu, Virgil Olteanu, în vârstă de 76 de ani, a absolvit un curs de digitalizare, după ce a așteptat pe lista de așteptare pentru a participa.

Olteanu a declarat: „Am învățat multe aplicații utile pentru protecția împotriva fraudelor și cum să ne gestionăm telefonul în caz de pierdere sau furt.” De asemenea, Florian Tomescu, de 73 de ani, a venit la curs din curiozitate și a învățat cum să folosească rețelele sociale și să protejeze datele personale.

În Capitală, zeci de seniori sunt pe lista de așteptare pentru cursurile organizate de Direcția Generală de Asistență Socială. Un participant a menționat: „Sunt supărată pe AI și încerc să mă adaptez prin aceste cursuri.”

Cu toate acestea, România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește competențele digitale de bază, conform datelor Eurostat. Aproape toți cetățenii din Țările de Jos utilizează emailul, în timp ce în România procentul este de doar 44%.

Diferențele sunt și mai mari în cazul serviciilor bancare, unde în Danemarca aproape 98% dintre oameni își fac operațiunile online, pe când în România acest procent este de doar 27%. În ceea ce privește căutarea informațiilor medicale online, doar puțin peste 30% dintre români fac acest lucru, iar accesarea materialelor de studiu online se limitează la 7%.

Totuși, România depășește media europeană la utilizarea apelurilor telefonice și video. Până la sfârșitul anului, se estimează că peste 30.000 de funcționari publici vor fi instruiți în competențe digitale, printr-un program cu un buget de 20 de milioane de euro, finanțat din Planul Național de Redresare și Reziliență.

Etichete: competențe digitale educație digitală România seniori tehnologie
Autor: Paraschiv Dumitru