Scandalul Dieselgate: patru foști directori ai Volkswagen condamnați pentru fraudă

Scandalul Dieselgate: patru foști directori ai Volkswagen condamnați pentru fraudă

Scandalul Dieselgate a început după ce autoritățile americane au descoperit că milioane de automobile Volkswagen foloseau un software care falsifica rezultatele testelor antipoluare pentru motoarele diesel, conform agenției DPA.

Tribunalul regional din Braunschweig a pronunțat pedepse severe, condamnând doi dintre inculpați la mai mulți ani de închisoare, în timp ce ceilalți doi au beneficiat de condamnări cu suspendare.

Acest caz monumental datează din septembrie 2015, când în SUA s-a constatat că Volkswagen a instalat un software în automobilele sale cu motoare diesel, care manipula rezultatele testelor de emisii poluante. Datorită acestor manipulări, automobilele îndeplineau normele privind emisiile de oxizi de azot în condiții de testare, dar nu și în condiții normale de trafic.

Impactul Dieselgate asupra imaginii Volkswagen

Scandalul, cunoscut la nivel global sub denumirea Dieselgate, a provocat o criză majoră pentru constructorul cu sediul în Wolfsburg. Procesele și rechemările în service au costat compania peste 30 de miliarde de euro.

Cei patru inculpați au fost trimiși în judecată în septembrie 2021 și au primit pedepse variate. Un manager senior responsabil cu dezvoltarea motoarelor diesel a fost condamnat la patru ani și jumătate de închisoare, în timp ce un fost director care se ocupa de tehnologia grupului motopropulsor a primit o pedeapsă de doi ani și șapte luni. În contrast, directorul de dezvoltare de la marca principală a grupului a fost condamnat la un an și trei luni cu suspendare, iar un fost director din departamentul pentru controlul emisiilor a primit o pedeapsă de un an și zece luni, tot cu suspendare.

Deși verdictul prin care cei patru directori au fost găsiți vinovați este un pas istoric în eforturile autorităților de a-i aduce în fața justiției pe cei responsabili pentru scandalul Dieselgate, decizia tribunalului din Braunschweig nu este definitivă, permițând inculpaților să formuleze recurs.

Alte proceduri judiciare continuă pentru un număr total de 31 de inculpați, conform unui purtător de cuvânt al tribunalului regional.

Inițial, fostul CEO al Volkswagen, Martin Winterkorn, trebuia să fie inclus în acest proces. Totuși, dosarul său a fost disjuns înainte de începerea procesului din motive de sănătate. Winterkorn, care a fost cândva cel mai bine plătit director din Germania, a demisionat în urma scandalului, dar a respins orice responsabilitate. Procurorii l-au acuzat că a fost conștient de existența software-ului ilegal din mai 2014, cu mult înainte de recunoașterea acestei fapte de către fostul director general.

Procesul lui Winterkorn a început în septembrie 2024, dar a fost amânat din nou din cauza unui accident care a necesitat tratament medical.

Sursa stire:
Etichete: Dieselgate emisiuni poluante fraudă justiție Volkswagen
Autor: Paraschiv Dumitru